Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorgloeien, aansturing van uit de computer

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Voorgloeien, aansturing van uit de computer

Bericht door Dennis 449 »

Nou kan ik mijn schema's niet meer vinden, maar het voorgloeien werkt al een tijdje niet meer. Toen de temperaturen nog redelijk waren, ging het nog, maar nu wordt het echt zeuren. De gloeipitten zijn heel die heb ik nagemeten. Ook de stroom is voldoende.

Als test heb ik een lampje aangesloten op de gloeispiralen zekering boven de accu. Het lampje ging pas branden nadat de motor liep en niet daarvoor.

Maar als ik de stekker van de blauwe sensor aan de voorkant van de motor los haal dan gloeit de motor wel voor.
De eerste gedachte was dus om de sensor te vervangen, maar nadat ik de nieuwe sensor even los naast de motor aan de kabel maakte, kwam er van gloeien weer niks. De weerstandswaarden zijn van beide sensors gelijk.

Dus moet er nog een signaal zijn, maar welk?

Ik heb nu maar een verbreek relais tussen de draden van de stekker van de blauwe sensor gemaakt, zodat ik even handmatig voor gloei.

Wie heeft er een idee?

Groeten
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Gebruikersavatar
T4Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:11
Locatie: bij Zwolle

Bericht door T4Dick »

Hallo,

kan ook nog te maken hebben met het contactslot blokje en/of relais 109.

Kennis had hier ook last van en de ECU kreeg op het moment van starten geen spanning met als resultaat niet gloeien.

Als je een elektrisch schema wilt hebben via de mail, stuur me dan maar even een berichtje. Wel graag type bouwjaar, motorcode enz. vermelden.

T'is maar een idee.

Groetn.
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Bericht door Dennis 449 »

Hai Dick

Ja ik heb hier de schema's wel van de TenHagenStam cd maar die had ik in het groot afgedrukt, maar kan ze niet meer vinden en nou probeerde ik ze opnieuw af te drukken, maar dan blijven ze klein......

Maar alvast bedankt hoor,
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Plaats reactie