Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VW Lak (Spuitbus) wat is beter........
VW Lak (Spuitbus) wat is beter........
Hallo
Wat is beter,een spuitbusje verf voor het bijwerken bij de automateriaalzaak halen
of bij de VW-dealer een spuitbusjebusje bestellen,dit omdat hier vaak meningverschil en :blabla over is dat de kleur afwijkt van de orginele kleur.
Wie heeft hier ervaring mee
Drik
Wat is beter,een spuitbusje verf voor het bijwerken bij de automateriaalzaak halen
of bij de VW-dealer een spuitbusjebusje bestellen,dit omdat hier vaak meningverschil en :blabla over is dat de kleur afwijkt van de orginele kleur.
Wie heeft hier ervaring mee
Drik
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Mijn ervaring is dat je best een op maat gemaakte spuitbus van bij de automaterialen zaak kan gebruiken .
Niet zo van die spuitbussen die gewoon klaar staan ,maar echt diegene die ze ter plaatse mengen volgens de opgegeven verfcode en dan in spuitbus doen . Die zijn volgens mij nog altijd het beste .
Ik heb er zo al vrij vaak laten maken, nog nooit problemen mee gehad.
Niet zo van die spuitbussen die gewoon klaar staan ,maar echt diegene die ze ter plaatse mengen volgens de opgegeven verfcode en dan in spuitbus doen . Die zijn volgens mij nog altijd het beste .
Ik heb er zo al vrij vaak laten maken, nog nooit problemen mee gehad.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33910
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Mijn tip,
was je auto en laat de lak inscannen,
hieruit de exacte kleur na laten maken bij een verfleverancier.
Bij VW heeft geen zin.
Die hebben weliswaar op kleurcode de juiste kleur, dat is het probleem niet.
Echter zit er veel nuanceverschil tussen dezelfde kleuren, omdat dit afhangt van welke batch verf er in de fabriek gebruikt is. Elke batch is net even anders van kleur.
En dan heb ik het nog niet eens over de veroudering van de lak op je bus,
waar de dealer ook geen rekening mee houdt(mee kan houden), bij bestellen..
Dus daarom mijn advies, in laten scannen van wat er nu op je bus zit, en laten maken..
Doe er je voordeel mee..
was je auto en laat de lak inscannen,
hieruit de exacte kleur na laten maken bij een verfleverancier.
Bij VW heeft geen zin.
Die hebben weliswaar op kleurcode de juiste kleur, dat is het probleem niet.
Echter zit er veel nuanceverschil tussen dezelfde kleuren, omdat dit afhangt van welke batch verf er in de fabriek gebruikt is. Elke batch is net even anders van kleur.
En dan heb ik het nog niet eens over de veroudering van de lak op je bus,
waar de dealer ook geen rekening mee houdt(mee kan houden), bij bestellen..
Dus daarom mijn advies, in laten scannen van wat er nu op je bus zit, en laten maken..
Doe er je voordeel mee..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Peter, bij wat voor bedrijven kun je dat inscannen laten doen. Kan dat bij iedere gerenomeerde verfwinkel, of moet ik daarvoor naar een spuiter ?Multivan Generation schreef:Mijn tip, was je auto en laat de lak inscannen
Rood is een kl.... kleur wanneer je praat over kleurnummers weet ik helaas uit ervaring. Ik wil/moet ook weer het één en ander spuiten en wil nu eindelijk wel eens de goede kleur in de spuitbus hebben.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
Ik heb zelf op MP een zgan Eminent verfspuit gekocht (met bovenbeker) voor 50 euro.
Lak laat ik aanmaken in een blik(je).
Een compressor heeft tegenwoordig ook bijna iedereen, de dingen kosten bijna niks meer.
Maar dan kun je ook meteen iets fatsoenlijks maken, geen gedrup en gespetter. Voor het bijtippen (steenslag) heb je altijd het blik bij de hand.
In een spuitbus zit altijd drijfgas, en de oplosmiddelen die het spul vloeibaar moeten houden. Deze hebben altijd de meest vervelende bijwerkingen met ander lakken, zoals je grondlak.
Hiervoor kun je dan ook meteen het beste een blik professionele autogrondlak ("die gele") halen. Deze is zinkhoudend en heeft een goede roestwerende functie.
Na het spuiten de spuit zo snel mogelijk met klare thinner doorspuiten en that's it.
Bovendien heb je ook vaak nog blanke lak nodig, dus grond, kleur en blank, wat ben je dan kwijt aan spuitbussen ? Deze zijn ook pittig aan de prijs.
Dus, heb het persoonlijk niet zo op spuitbussen, behalve MATZWART van motip, deze vindt ik helemaal super.
Het grootste voordeel vind ik dat je kan ZIEN wat er nog in je verfbeker zit, een spuitbus is vaak op voordat je er erg in hebt (halverwege de klus WHAAAAA)
Lak laat ik aanmaken in een blik(je).
Een compressor heeft tegenwoordig ook bijna iedereen, de dingen kosten bijna niks meer.
Maar dan kun je ook meteen iets fatsoenlijks maken, geen gedrup en gespetter. Voor het bijtippen (steenslag) heb je altijd het blik bij de hand.
In een spuitbus zit altijd drijfgas, en de oplosmiddelen die het spul vloeibaar moeten houden. Deze hebben altijd de meest vervelende bijwerkingen met ander lakken, zoals je grondlak.
Hiervoor kun je dan ook meteen het beste een blik professionele autogrondlak ("die gele") halen. Deze is zinkhoudend en heeft een goede roestwerende functie.
Na het spuiten de spuit zo snel mogelijk met klare thinner doorspuiten en that's it.
Bovendien heb je ook vaak nog blanke lak nodig, dus grond, kleur en blank, wat ben je dan kwijt aan spuitbussen ? Deze zijn ook pittig aan de prijs.
Dus, heb het persoonlijk niet zo op spuitbussen, behalve MATZWART van motip, deze vindt ik helemaal super.
Het grootste voordeel vind ik dat je kan ZIEN wat er nog in je verfbeker zit, een spuitbus is vaak op voordat je er erg in hebt (halverwege de klus WHAAAAA)
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Ik gebruikte vroeger ook een bovenbeker , maar merk van mezelf dat ik voor kleine dingen te spuiten (geen koetsweronderdelen) steeds meer een spuitbus gebruik.
Niet van die motip-rommel die zogenaamd de goede kleur heeft volgens een bepaalde tabel , maar de echt op maat en volgens kleurcode gemaakte spuitbussen. De verfsamenstelling word gewoon gemengd in de mixer , net zoals ze dat doen om een potje verf te maken hoor. De verf is dus identiek .
(Motip is wél goed voor bvb blanke lak of zo , en zoals Pluuke zegt voor de matzwarte enz ook)
En inderdaad , in de spuitbus komt er gas bij , maar bij het spuiten met de gewone 'hobby' compressor heb je nog veel meer kans op verontreiniging van de aangezogen lucht hoor.
De spuitbussen die ik gebruik zijn zelfs voorzien van een regelbare spuitkop , die kun je draaien om een horizontale of verticale spuitlijn te krijgen . Het resultaat mag er best wezen hoor.
Natuurlijk is het resultaat van de bovenbeker op grotere oppervlakken beter dan de spuitbus , dan trek ik zeker niet in twijfel.
En de prijs van een op maat gemaakte spuitbus ? kost iets van een 15eur of zo . Blanke lak kost nog geen 10 eur. Valt goed mee vind ik om iets klein te spuiten.
Ik bedoel maar : op maat gemaakte spuitbussen zijn een waardig en betaalbaar alternatief voor wie geen bovenbeker en alle toebehoren heeft.
Het is maar wat je er mee wil gaan doen hé.
Niet van die motip-rommel die zogenaamd de goede kleur heeft volgens een bepaalde tabel , maar de echt op maat en volgens kleurcode gemaakte spuitbussen. De verfsamenstelling word gewoon gemengd in de mixer , net zoals ze dat doen om een potje verf te maken hoor. De verf is dus identiek .
(Motip is wél goed voor bvb blanke lak of zo , en zoals Pluuke zegt voor de matzwarte enz ook)
En inderdaad , in de spuitbus komt er gas bij , maar bij het spuiten met de gewone 'hobby' compressor heb je nog veel meer kans op verontreiniging van de aangezogen lucht hoor.
De spuitbussen die ik gebruik zijn zelfs voorzien van een regelbare spuitkop , die kun je draaien om een horizontale of verticale spuitlijn te krijgen . Het resultaat mag er best wezen hoor.
Natuurlijk is het resultaat van de bovenbeker op grotere oppervlakken beter dan de spuitbus , dan trek ik zeker niet in twijfel.
En de prijs van een op maat gemaakte spuitbus ? kost iets van een 15eur of zo . Blanke lak kost nog geen 10 eur. Valt goed mee vind ik om iets klein te spuiten.
Ik bedoel maar : op maat gemaakte spuitbussen zijn een waardig en betaalbaar alternatief voor wie geen bovenbeker en alle toebehoren heeft.
Het is maar wat je er mee wil gaan doen hé.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33910
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer: