Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 importeren

vragen over de T4
Plaats reactie
Taptransporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 feb 2010, 17:33

T5 importeren

Bericht door Taptransporter »

na mijn vorige vraag betreffende het ombouwen van onze T 4 diesel camper naar benzine , hebben we toch besloten deze te gaan verkopen.
nu is mijn vraag wat te doen als ik een Duitse T 5 ( 2000+ jaartal) koop in Duitsland
onze zoon woont in Duitsland , en bussen T5 op benzine zijn daar meer voor handen dan hier in NL.
waar moet ik aandenken zoals invoer en kosten hier van
transporteren / zelf ophalen is geen probleem
zie graag jullie reactie's te gemoed

fijne feestdagen
de Taptransporter :driveT5
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T5 importeren

Bericht door Snautzer »

Naar rdw voor invoer, dan bpm aangifte naar belasting, kan met een speciale site. Betalen, wachten op kenteken en klaar. Nier heel moeilijk. Let wel dat hoe meer toeters en bellen in de bus zitten de bpm leuk op kan lopen.
Angelo-anneveld
Berichten: 848
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: T5 importeren

Bericht door Angelo-anneveld »

Taptransporter schreef: 25 dec 2019, 11:56 na mijn vorige vraag betreffende het ombouwen van onze T 4 diesel camper naar benzine , hebben we toch besloten deze te gaan verkopen.
nu is mijn vraag wat te doen als ik een Duitse T 5 ( 2000+ jaartal) koop in Duitsland
onze zoon woont in Duitsland , en bussen T5 op benzine zijn daar meer voor handen dan hier in NL.
waar moet ik aandenken zoals invoer en kosten hier van
transporteren / zelf ophalen is geen probleem
zie graag jullie reactie's te gemoed

fijne feestdagen
de Taptransporter :driveT5
Ik haal ze altijd met schade,
Dan valt de bpm echt mee! Taxatie rapport en klaar daar zit dan ook de aangifte gelijk bij in. Betaal dan meestal rond 350/550 BPM natuurlijk afhankelijk van de schade.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: T5 importeren

Bericht door Beckontheroad »

Hoi,
Inmiddels diverse motorvoertuigen geimporteerd en zover zeer tevreden, zowel particulier als dealer als van bedrijf gekocht.
Fahrzeugbrief en tuv gutachten en originaliteitsverklaring wel meekrijgen.
Mobile.de is goede bron net als autoscout
Invoer is eenvoudig, zijn enkele rekentooltjes je moet de netto catalogus prijs van de busuitvoering hebven, camper accesoires en inrichting vallen niet onder de bpm!
Afspraak maken via rdw, heeft ie nog tuv, dan kun je die overnemen! Hoeft dan geen apk.
Bpm aangifte invullen en gelijk bij rdw afgeven aan belasting was afzonderlijke brievenbus.
Aantal dagen wachten krijg je na rdw goedkeuring je kenteken en daarmee kun je platen laten maken.
Vervoer naar NL: je mag niet zelf rijden en het rode export plaat van Duitsland mag je als nederlander in nederland niet mee rijden. Dus ambulance of oprijwagen.
Ha je zoon woont in D, die mag m wel rijden, wel laten verzekeren.
Mijn bus werd door de vorige eigenaar thuis afgeleverd!

Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
ruud vd meulen
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:23
Locatie: West-friesland

Re: T5 importeren

Bericht door ruud vd meulen »

op naam van je zoon zetten, elke maand centjes overmaken. of zeg ik nu iets geks
Angelo-anneveld
Berichten: 848
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: T5 importeren

Bericht door Angelo-anneveld »

ruud vd meulen schreef: 27 dec 2019, 22:41 op naam van je zoon zetten, elke maand centjes overmaken. of zeg ik nu iets geks
Dat heb ik ook een jaar lang gedaan. Van een familielid, spot goedkoop! En nog nooit gezeur mee gehad. Ook niet bij een staandehouding of controle. Als ik het weer kon doen zeker haha!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 importeren

Bericht door Multivan Generation »

ruud vd meulen schreef: 27 dec 2019, 22:41 op naam van je zoon zetten, elke maand centjes overmaken. of zeg ik nu iets geks
Dat is belastingontduiking.
Ook draag je dan geen BPM af.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: T5 importeren

Bericht door Beckontheroad »

ruud vd meulen schreef: 27 dec 2019, 22:41 op naam van je zoon zetten, elke maand centjes overmaken. of zeg ik nu iets geks
Dat gaat, naast opmerkingen van MV niet werken, immers als NL ingezetene mag je niet in een voertuig met een niet-NL kenteken rijden als de in het buitenland woonachtige eigenaar daar niet bij aanwezig is of dat voertuig als onderdeel van een inboedel meeverhuisd naar NL en dien je het voertuig binnen 6 (?) maanden in te voeren en van een NL kenteken voorzien.
Wat wel kan, zoon zet de auto op zijn naam, verzekerd en met TUV en rijdt naar NL, parkeert de auto niet op de openbare weg en DS voert de auto in bij de RDW. Met een gratis dagkenteken en dagverzekering (niet gratis) kun je dan naar het keuriigstation rijden en weer terug.

JB
Aanvulling: wellicht dat dit een oplossing biedt, dan zou het voertuig dus op naam staan en verzekerd zijn door de zoon en kan DS er 2 weken in rijden in NL zonder nog in te voeren:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ig_gebruik

De regeling is bedoelt voor in het geval je in het buitenland bent gestrand en als NL ingezetenen met een buitenlands kenteken naar huis komt.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie