Na lang zoeken heb ik een aardig kale, maar zeer leuke verlengde 2.5TDI ACV Syncro met 280.000km voor een symbolisch bedrag op de kop weten te tikken :D.
Golfsurfen en skiën zijn mijn 2 grote passies, dus plan is om er een camper van te maken met off-road look.
Camper gerelateerde dingen wil ik dus hier bespreken en de off-road aspecten in de T4 projecten afdeling: viewtopic.php?f=12&t=63639
Algehele status van de bus was verrassend netjes. Het blok hield heel erg in, dit leek opgelost door het vervangen van de luchtmassameter. Gaf ook meldingen op overige sensoren, deze zijn gelijk mee vervangen.
De houten vloer was rechtstreeks in de bodem geparkerd. Dit geeft na verloop van tijd wat roest bij de gaatjes welke schoongemaakt dichtgelast zullen moeten worden. Maar op het eerste oog lijkt dit nog te overzien.
Plan is om hem eerst met de minimale eisen door de keuring heen te halen en daarna schorsen en op mijn gemak naar wens afwerken. Grootste twijfel (wegens prijsverschil) zit momenteel bij mij in de keuze van het hefdak, een goedkope 1x2m atrion of een volledig reimo-achtig slaaphefdak.
Ik zal in de realiteit beneden slapen, maar een volledig heffend dak met veel leefruimte winst over de hele bus vind ik ook wel mooi. (mocht iemand er 1 hebben liggen, dan is die welkom;))
Mijn wishlist (tips of aanbiedingen welkom):
Hefdak
Kapiteinsstoelen + draaiplateau bestuurder
Zijscherm RV vervangen
Camperinterieur (ik denk dat ik zelf creatief ga zijn)
Doka-pickup zijspiegels
Schuiframen
All terrain banden
Licht verhogen
Reservewielhouder achterklep
Grill zonder vw logo
Heldere knipperlichten
Smoke achterlichten
Stalen bumper
sidebars/steps
Kunststof wielkast verbreders
Ledbars/verstralers