rradd schreef: ↑20 aug 2019, 21:34
Anyway topicstarter heeft een '91 T4 .Dus gaat dat met een korte neus niet op.
Bij Hella koplampen zitten de glazen vast.
Dat is maf, zitten die dan gelijmd?
Zo ja, dan met fohn er een paar keer over en glas lichten.
Of is dat te lastig?
Het blijft natuurlijk een ontwerp uit de jaren 80 qua ontwerp van de reflector.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
is binnen , 9 dagen vanuit China, komende week maar eens aansluiten, en kijken wat het brengt, ik ga eerst de opbrengst meten zonder, daarna met, ik ben benieuwd!!
Vw T4 2.4 aab bj 1991
Saab 9000
Volvo S 70 1997
Mercedes SLK 200 R171 2004
Volvo C70 2008
Vanmiddag ff de " booster " aangesloten ongeveer 15 min werk , alles is plug and play
Zelfs overdag goed te zien dat het aanmerkelijk meer licht is.
Met gewoon 55 watt lampjes, in de toekomst nog maar eens Osram Nightbreaker proberen.
Voor
Na
Vw T4 2.4 aab bj 1991
Saab 9000
Volvo S 70 1997
Mercedes SLK 200 R171 2004
Volvo C70 2008
Voor de wijsneus is er ook een Plug en Play oplossing http://www.h4-booster.de/ te koop. Hangt wel een ander prijskaartje aan maar daar kan je ook een paar leuke extra opties aan toevoegen zoals dimlicht en/of mistlampen mee laten schijnen met grootlicht en coming home functie via dim- en/of mistlampen.
J vd Pal schreef: ↑29 jan 2020, 12:02
Ook leuk is dat de mistlampen nu mee branden met het grootlicht
Is dit standaard of heb je dat zelf zo geschakeld? Staat idd wel leuk alleen heb je niets meer aan je functionaliteit van de mistlampen daar grootlicht een verblindend beeld voor jezelf geeft tov een mistlicht.
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
J vd Pal schreef: ↑29 jan 2020, 12:02
Ook leuk is dat de mistlampen nu mee branden met het grootlicht
Is dit standaard of heb je dat zelf zo geschakeld? Staat idd wel leuk alleen heb je niets meer aan je functionaliteit van de mistlampen daar grootlicht een verblindend beeld voor jezelf geeft tov een mistlicht.
Dat kan je in de sturingskast van de H4 Booster instellen. Grootlicht en mist is inderdaad sowieso geen goed idee. Mistlampen kunnen ook gewoon nog los met de lichtschakelaar worden geregeld. Voor veel grootlicht kan je zelfs het dimlicht mee inschakelen, in een standaard koplamp geen goed idee maar als je angeleyes hebt met losse reflectoren voor dim en grootlicht kan dat.
De inbouwinstructies zijn wel achterhaald, voor een T4 krijg je nu alles "plug and play" aangeleverd met de juiste stekkers om alles aan te sluiten aan de zekeringenkast en ontsteking.
Laatst gewijzigd door J vd Pal op 31 jan 2020, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuk om dit alles weer te lezen.
Persoonlijk vind ik de standaard lichtopbrengst ook aan de karige kant en dat merk ik vooral met nat wegdek etc.
Daarvoor had ik ruim een jaar geleden Philips White Vision lampen gekocht en zou die vervangen als de lampen die er in zaten stuk gingen...
Maar ze bleven maar heel en toen heb ik ze een maandje terug maar verwisseld met de wintersport ritten in gedachten.
Bij mij scheelt het echt een slok opeen borrel en zoals de lichtopbrengst nu is , is het gewoon heel prettig rijden onder alle omstandigheden.
Ik had die lampen er eigenlijk meteen in moeten doen...
Wat dat betreft zijn dit soort lampen zeker de moeite waard om als eerste te proberen.
Prettig weekend !
Rij nu 1.5 jaar met H4 booster en Osram nightbreaker , lichtopbrengst is stukken beter , en nog geen lampjes hoeven vervangen ,ook al zou ik elk jaar een stel lampen nodig zijn , dan liet ik het nog zo !
Gr Jan H