Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
olie automaat
olie automaat
heb er last mee gehad ging moeilijk in z,n achteruit
olie eruitlaten lopen door het carter eraf te halen een half uurtje laten uitleken nieuw filter erin nieuwe olie en weg problemen
de omvormer krijg je nooit leeg dus alles gaat er niet uit daardoor gaat er ook maar 3 liter nieuwe olie in
olie eruitlaten lopen door het carter eraf te halen een half uurtje laten uitleken nieuw filter erin nieuwe olie en weg problemen
de omvormer krijg je nooit leeg dus alles gaat er niet uit daardoor gaat er ook maar 3 liter nieuwe olie in
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Bij sommige automaatbakken (ken die van de t4 niet) kun je via een afdekplaatje een plug uit de omvormer draaien om de olie daarvan ook af te laten.
Automaat olie moet bij mijn weten zeker wel ververst worden (60.000 is vrij normale interval) dat VW het niet nodig acht zegt weer erg veel over hun kennis van automaatbakken denk ik....
Het filter NIET schoonspoelen maar vervangen!! een deel van de problemen met automaatbakken (slecht en schokkerig schakelen kun je een stuk verminderen door olie EN filter te vernieuwen. Een vervuild filter (dat spoel je niet even schoon) zorgt voor meer weerstand in de aanzuiglijn en dus voor een lagere oliedruk in het hydraulishce deel van de bak met alle gevolgen van dien.
Mijn advies, lekker verversen om dure schades te voorkomen.
voor de genoemde prijs zou ik een oliekoeler ook niet afslaan.
Automaat olie moet bij mijn weten zeker wel ververst worden (60.000 is vrij normale interval) dat VW het niet nodig acht zegt weer erg veel over hun kennis van automaatbakken denk ik....
Het filter NIET schoonspoelen maar vervangen!! een deel van de problemen met automaatbakken (slecht en schokkerig schakelen kun je een stuk verminderen door olie EN filter te vernieuwen. Een vervuild filter (dat spoel je niet even schoon) zorgt voor meer weerstand in de aanzuiglijn en dus voor een lagere oliedruk in het hydraulishce deel van de bak met alle gevolgen van dien.
Mijn advies, lekker verversen om dure schades te voorkomen.
voor de genoemde prijs zou ik een oliekoeler ook niet afslaan.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon