Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Olie verbruik: auto terug van garage
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Ik vraag me af wat er aan motor meer kapot kan gaan. Dus door veel olie gebruik. Gaat katalysator verder verstoppen? En de EGR?
Eigenlijk wil de auto nog een paar maanden rijden.Niet veel kilometers.
Eigenlijk wil de auto nog een paar maanden rijden.Niet veel kilometers.
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Zijn al veel topics over geweest.
Aluminium brokkelt af van de oliekoeler dat gaat door je hele motor heen. Schuurt mooi je cilinderwand op. Waardoor alle olie er langs kan en dus zo in de kop en uitlaat circuit terecht komt.
Dikkere olie.. ja kan... denk zelf ook niet dat het schaad, echter gaat ook die olie verbrand worden..
Aluminium brokkelt af van de oliekoeler dat gaat door je hele motor heen. Schuurt mooi je cilinderwand op. Waardoor alle olie er langs kan en dus zo in de kop en uitlaat circuit terecht komt.
Dikkere olie.. ja kan... denk zelf ook niet dat het schaad, echter gaat ook die olie verbrand worden..
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Is de Oliecooler dan het probleem?
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Nee , de EGR koeler
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Je bedoelt de EGR , niet de oliekoeler ...Angelo-anneveld schreef: 04 dec 2020, 22:37 Zijn al veel topics over geweest.
Aluminium brokkelt af van de oliekoeler dat gaat door je hele motor heen. Schuurt mooi je cilinderwand op. Waardoor alle olie er langs kan en dus zo in de kop en uitlaat circuit terecht komt.
Dikkere olie.. ja kan... denk zelf ook niet dat het schaad, echter gaat ook die olie verbrand worden..
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Sorry mijn fout
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Is het dan niet mogelijk om voorlopig een nieuwe EGR klep te monteren, van het nieuwe type?
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Niet de klep, de koeler.. maar ik denk dat het kwaad allang geschoten is bij jou motor..
Ik zou eerst de “olieweging” afwachten
Ik zou eerst de “olieweging” afwachten
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Oke, Ja heb ik nog niet doorgegeven, maar vanavond toen ik terug rijd naar huis, gaf het al melding," olie controleren".
En ik zit nu op 900 km.
En ik zit nu op 900 km.
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Ja dan word het denk ik wel echt tijd voor een andere motor...
Hopen dat het bedrijf je garantie bied.
Meteen bij de ruil motor nieuwe koeler laten monteren, dan ben je zeker van je zaak. Ben zelf nog geen verhalen tegengekomen van mensen, die naar het vervangen van de EGR koeler weer hetzelfde probleem hebben gehad..
Hopen dat het bedrijf je garantie bied.
Meteen bij de ruil motor nieuwe koeler laten monteren, dan ben je zeker van je zaak. Ben zelf nog geen verhalen tegengekomen van mensen, die naar het vervangen van de EGR koeler weer hetzelfde probleem hebben gehad..
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Vandaag garage gebeld en verteld over het verbruik.
Dut keer reageert garage heel luchtig over het verhaal.
Hij zegt dat ik niet druk moet maken, tegenwoordig is bij elke olie gebruik normaal.
Terwijl de eerste hij juist toegaf dat dit niet kon. Hij heeft auto 2 weken vastgehouden en volgens hem turbo gereviseerd. Maar probleem is niet verholpen. Heb de auto nu 3 maanden.
Kan ik juridische stappen ondernemen?
Hoe moet ik dit aanpakken? Volgens ANWB moet ik een brief schrijven.
Dut keer reageert garage heel luchtig over het verhaal.
Hij zegt dat ik niet druk moet maken, tegenwoordig is bij elke olie gebruik normaal.
Terwijl de eerste hij juist toegaf dat dit niet kon. Hij heeft auto 2 weken vastgehouden en volgens hem turbo gereviseerd. Maar probleem is niet verholpen. Heb de auto nu 3 maanden.
Kan ik juridische stappen ondernemen?
Hoe moet ik dit aanpakken? Volgens ANWB moet ik een brief schrijven.
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Ik lees niets over garantie in wat voor vorm dan ook.Ik verwacht dat de garage je weinig coulance gaat geven gezien hun reactie...
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Gelijk er tegen in gaan, en vragen hoe ze dit op gaan lossen.. ik weet natuurlijk niet welke garanties er zijn afgesproken..
Volgens mij als je een auto koopt boven de x duizend euro’s, bij een garage die bovag is aangesloten heb je volgens mij sws recht op garantie..
Volgens mij als je een auto koopt boven de x duizend euro’s, bij een garage die bovag is aangesloten heb je volgens mij sws recht op garantie..
- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Is een combi koeler. Olie en Egr. Staat een sticker naast de oliefilter. Ben benieuwd wat voor nummer daar op staat.Pascal-141 schreef: 04 dec 2020, 22:48Je bedoelt de EGR , niet de oliekoeler ...Angelo-anneveld schreef: 04 dec 2020, 22:37 Zijn al veel topics over geweest.
Aluminium brokkelt af van de oliekoeler dat gaat door je hele motor heen. Schuurt mooi je cilinderwand op. Waardoor alle olie er langs kan en dus zo in de kop en uitlaat circuit terecht komt.
Dikkere olie.. ja kan... denk zelf ook niet dat het schaad, echter gaat ook die olie verbrand worden..
En zo ziet deze er waarschijnlijk uit.
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.p ... &start=150
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Google ff op non-conformiteit... Als je wat koopt bij een professionele verkoper mag je bepaalde verwachtingen hebben.
Edit: ik zou hier niet mee beginnen overigens en het eerst proberen in goed overleg op te lossen. Succes.
Edit: ik zou hier niet mee beginnen overigens en het eerst proberen in goed overleg op te lossen. Succes.