Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?
- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?
Zuigers zijn wel te vervangen, maar plasma gecoate cilinderwanden niet. Ik vindt het wel erg natte vinger werk om zo even te zeggen dat er een ander blok in moet.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?
Juist om natte vingerwerk te voorkomen ben ik naar andere garage gegaan dan de VWdealer waar ik normaal gesproken kom. Het is overigens wel een bekende VW specialist.
Een gereviseerd onderblok schijnt toch niet ideaal te zijn. Er zijn een aantal revisie bedrijven die een dergelijk onderblok afraden. Dus vandaar de optie om een andere motor te monteren.
Een gereviseerd onderblok schijnt toch niet ideaal te zijn. Er zijn een aantal revisie bedrijven die een dergelijk onderblok afraden. Dus vandaar de optie om een andere motor te monteren.
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?
Kun jij ergens een gereviseerd R5 onderblok vinden dan ?? Ik ben benieuwd wie zoiets kan aanbieden ...dubspeed schreef:Juist om natte vingerwerk te voorkomen ben ik naar andere garage gegaan dan de VWdealer waar ik normaal gesproken kom. Het is overigens wel een bekende VW specialist.
Een gereviseerd onderblok schijnt toch niet ideaal te zijn. Er zijn een aantal revisie bedrijven die een dergelijk onderblok afraden. Dus vandaar de optie om een andere motor te monteren.
Er zijn er volgens mij wel héél weinig die zo'n blok kunnen boren en opnieuw voorzien van de nikasil laag (of hoe noemt dat die coating)
Meestal word er gewoon een nieuw short blok voor aangekocht , en daar alles in overgezet.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Ik heb een T4 TDI 105 pk met 728K op de teller van 1999.
Het motorblok is nog nooit open geweest; ik rij dagelijks 150 km en 2 paar per jaar naar Osijek, Kroatie.
Ik ben bang dat me dit met een volgende bus niet gaat lukken, dus houd ik deze!
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?
??loc46 schreef: 11 okt 2021, 18:43![]()
Ik heb een T4 TDI 105 pk met 728K op de teller van 1999.
Het motorblok is nog nooit open geweest; ik rij dagelijks 150 km en 2 paar per jaar naar Osijek, Kroatie.
Ik ben bang dat me dit met een volgende bus niet gaat lukken, dus houd ik deze!
Je reageert op een draad van 7 jaar terug..?
En na 7 jaar geen info over T5-en en hun levensduur?
Net waar je je op baseert.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--