Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rammelende zijdeur

vragen over de T4
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Rammelende zijdeur

Bericht door EdwinBk »

Mijn schuifdeur staat continue te klaperen,hierdoor is mijn slot al een stuk uitgelopen waardoor het nog harder gaat rammmelen.Met een VW monteur al geprobeerd de deur af te stellen,maar geen resultaat.
Volgens hem moet ik een nieuw slot plaatsen.Dit is nogal veel werk daar de schuifdeur er helemaal uit moet. Kost zeker enkele hondereden euries !!!!!
Zo doorrijden is ook geen optie daar het steeds harder gaat rammelen.

Weet iemand mogelijk ook iets van dit probleem af en of een mogelijke oplossing oorzaak ???

THX Edwin BK Drunen.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

een nieuw slot voor een paar honderd???Ik heb er een liggen voor een paar euro!
Helemaal kompleet met binnengreep.Is echt zo gebeurd.Allen even pielen om de bekleding eraf te halen.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door henkru »

Harry heb je nog een handgreep voor aan de A styl en zit daar aan de bestuurders kant ook schroefdraad in de stijl.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Henk,die heb ik nog wel,en i.p.v. de boutjes even twee gaatjes boren en goede parkers erin?Is al vaker gedaan.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Je deur moet gewoon opnieuw afgesteld worden, kan ff duren voordat alles goed zit, maar resultaat mag er dan ook wel zijn. Geen geklapper meer.

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Edwin,
als je zondag langs wilt komen in ......, dan kunnen we er samen wat aan doen :knipoog

Je hebt vast nog wel ergens mijn email adres.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 feb 2015, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Heb hier trouwens nog een schuifdeur slot gevonden.

Rene
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

ik heb er ook nog eentje liggen,
had een doosje met T4 spullen gekocht en daar zat er toen eentje met kinderslot bij, die heb ik er toen ingezet, en mijn "oude" ligt netjes ingevet in de schuur..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Bericht door EdwinBk »

Hallo allen,
Sorry voor mijn late reactie maar ik was niet in staat om te reageren.
Als ik Rene en Peter mag geloven dan moet het niet zo'n groot en duur probleem te zijn. Ik weet wel dat ik er snel iets aan moet doen anders klinkt het net alsof de deur er ieder moment uit kan vallen onderweg.
Ik zal Peter eerst even mailen en kijken wat hij voor mogelijkheden ziet en dan rijdt ik wel naar het Zeeuwse. Kan ik ook gelijk even eeen paar kilo's mosselen andere lekkere zaken halen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

GRTZ Edwin Bk Drunen.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Niet om het een of ander, maar Peter heeft het over een slot wat aan de binnenzijde van de schuifdeur zit gemonteerd, en das niet het slot wat bij jouw stuk zou zijn, die van mijn is het slot wat aan de linkerzijde van de schuifdeur gemonteerd zit met twee hele grote kruiskop schroeven. Hiermee wordt de schuifdeur vergrendeld. (in het slot getrokken zeg maar)

Maar misschien heb ik het niet helder begrepen.

René
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Bericht door EdwinBk »

Allen,
Het slot dat uitgelopen is zit als ik met mijn rug naar de deur sta,aan de rechterkant ! Volgens mij hebben jullie het over het slot dat waar de deurhendel zit ? In de deur zitten volgens de VW monteur 2 sloten, 1 om de deur open te maken en het rechtergedeelte om te vergrendelen.
Deze zitten wel in contact met elkaar.
Praten we nog over het zelfde of heb ik jullie verkeerd begrepen ??

GRTZ Edwin Bk Drunen.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Als je voor de schuifdeur staat (buiten) dan zit het slot aan de linkerkant.
Aan de rechterkant zit het mechanisme wat je bediend met de hendel aan de binnenzijde. Met een lange trekstang ontgrendel je van rechts naar links het slot zodat je deur open gaat. Er zit maar 1 slot in je deur, de rest (aan de rechterkant) zijn centreer pennen.

René

Afbeelding

Op tekening zie je de deur vanaf de binnen zijde, nr 25 is het slot waar ik ( en ik hoop ook jij) het over hebt.
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Bericht door EdwinBk »

Hallo Renee,
Het ziet er wel uit als nr 25. Het ene slot moet je de deur mee open maken het anderen is een soort vergrendeling.
Maar om daar bij te komen moet de gehele zijdeur eruit volgens de VW monteur.Want volgens hem, als je dit slot/vergrendeling loshaald valt de trekstang/kabel los. Je kunt er ook zeer moeilijk bij zei hij.
Nu praten we wel over hetzelfde of niet Renee ??


PS
Maar Renee wat heb jij een mooie database !!??
Of had jij al een keer dezelfde problemen gehad ?
Met afstellen van die pal/vergrendeling door monteur werdt het niet beter.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Om het slot te demonteren hoeft de deur er niet uit. Binnen paneel er af en je kunt er zo bij om de metalen trekstang op de vangen.

Afstellen van de deur is een kl..te klus, ben er twee uur mee bezig geweest. Maar weet nu hoe het moet. Volgorde is zeer belangrijk. Door mij afgestelde deuren sluiten als een kluis en rammelen niet ;)

Als dit slot defekt is ( lijkt me sterk maar kan altijd natuurlijk) dan heb ik die nog liggen indie je hem nodig mocht hebben.

René
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Bericht door EdwinBk »

Renee kun je me even bellen over dat slot ?
Bereft kosten en verzending zodat het zaterdag al bij Peter is.
Ik wil dat aanstaande zaterdag bij Peter in gaan bouwen.
Je hebt als het goed is al mijn thuisnummer en mijn 06 heeft Peter.
Laat even iets weten.
Alvast bedankt.
GRTZ Edwin Bk Drunen. :yes
Plaats reactie