Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

standverwarming T5

vragen over de T5
Plaats reactie
chrisvandensteen
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2007, 13:33

standverwarming T5

Bericht door chrisvandensteen »

Ik zou de vloeistofverwarming (Ebespächer)in mijn T5 2.5TDI, laten verwarmen zonder dat de motor draait via een ruimtethermostaat.Kan iemand mij een schema bezorgen?
Chris
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Bericht door johnny van de voorde »

Beste,

De koelvloeistofvoorverwarmer (origineel) , indien je deze als optie hebt besteld , is géén eberspacher maar een webasto !

Om hiervan een standverwarming te maken bestaat er een origineel WEBASTO upgrade-kit.

Deze kan makkelijk worden gemonteerd op je bestaande Webasto koelvloeistofverwarmer en is voorzien van een schakelklok met drie opstarttijden per dag.

Een bijkomende optie is een meer gesofistikeerde klok met een weekprogramma en tevens een horloge.

En last but not least : Er kan ook nog worden gekozen voor de afstandsbediening met terugmelding. Hiermee kan je vanop max. 1000 meter je webasto inschakelen terwijl je gezellig aan het shoppen bent met vrouwlief.

En indien je het helemaal gek wil maken bestaat er ook nog een systeem waarmee je de Webasto opstart door middel van je mobieltje. Dit is "the ultimate" maar is wat duurder.

info : webasto.nl

suc-6 , John.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Bericht door JP »

:nouwatkostdat zo'n upgrade kit?


Groet JP
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

€ 419,- ex. BTW inclusief montage. Dit is de upgradekit met tijdklok, wil je ook de afstandbediening dan betaal je € 280,- ex. meer......


Deze prijs is bij Webasto zelf in Kampen, de dealer kon het bij mij niet voor deze prijs doen dus wordt hij vrijdag bij mij gemonteerd in Kampen........
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Bericht door JP »

Oke Thanx,

Valt best mee!
Misschien volgende winter maar laten doen.
€280 voor een afstandbediening vind ik dan wel weer erg veel geld.

Nu eerst eens kijken hoe mijn bus het houd deze winter.

Groet JP
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

`Die AB heb ik er dus ook niet bijgenomen vanwege de prijs ! Gewoon instellen als je thuis komt en als het echt koud is instellen als je op je werk aangekomen bent werkt ook wel denk ik zo.........
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Bericht door johnny van de voorde »

Klopt als een zwerend vinger :bonk :bonk :bonk

doch ,,,,

stel, je bent met vrouwlief kerstinkopen aan het doen. Je weet niet hoelang het gaat duren , nog even een kop koffie , nog langs de "jarretellenwinkel" (voor de NL , lingeriewinkel) , voor de kids nog even langs de snoepkraam enz...
Wel, terwijl je gezellig die kop koffie aan het drinken bent kan je reeds de Webasto startten. Opgepast, wanneer je binnen zit en/of in de stad, is het bereik van de afstandsbediening beperkt. Beter is dan weer de afstandsbediening per GSM (mobiele telefoon) . Hiermee kan je bvb reeds je Webasto aansturen terwijl je vliegtuig nog onderweg is boven de atlantische oceaan ter hoogte van Qualipoepenoferstampjetoeterpalasjes !
Kom je aan op 't vliegveld staat je T5 lekker warm op je te wachten !

Fijn toch, die techniek van vandaag ???

Enne , wat is nog 300 Euro vandaag ? Een etentje met zn tweeen en 't is op !

John.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Bericht door JP »

johnny van de voorde schreef:
Enne , wat is nog 300 Euro vandaag ? Een etentje met zn tweeen en 't is op !

John.
Bij welke MC Donalds ga jij eten dan??

Nee gein, eigenlijk heb jij gewoon gelijk.
Maar de optie via gsm zal wel nog wat duurder zijn of niet?

Nu ik er zo over nadenk is een afstandsbediening in mijn geval wel nodig.
Ik heb geen vaste werktijden. ik werk als ik zin heb:-)
Dit betekend dat ik mijn werktijden ga aanpassen aan mijn stand kachel :ie :ie dit lijkt mij niet de bedoeling.

Ik ga mezelf er wel even lekker in verdiepen en dan volgend jaar maar aanschaffen.

Groet,
JP
chrisvandensteen
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2007, 13:33

T5

Bericht door chrisvandensteen »

Hoi
ik heb even de neus onder de motorkap gestoken en er zit een Ebespächer in.
Als iemand daar info over heeft?
CHris
chrisvandensteen
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2007, 13:33

Bericht door chrisvandensteen »

de vloeistofverwarmer (Ebespächer)is deze die er standaard opzit ,maar is in wezen geen standverwarming .Deze dient enkel om het koelwater beter te verwarmen om dat de TDi een te groot rendement heeft en zodoende niet genoeg warmte meer over heeft om de binnenruimte te verwarmen.
Deze wordt aangestuurd door de motorelectronica en ik zou die zelf willen aansturen.
Chris
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Bericht door Satnoot »

Kijk eens op deze site: http://www.eberca.nl/
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

johnny van de voorde schreef:
Enne , wat is nog 300 Euro vandaag ? Een etentje met zn tweeen en 't is op !

John.
Tja toen ik vanmorgen bij Webasto in Kampen was moest ik toch aan deze zin denken......................................





En toen heb ik er toch maar de uitgebreide AB bijgenomen, dus met display en in plaats van aan en uit is alles in te stellen op afstand :bifun
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Bericht door johnny van de voorde »

Hey Schildertje,

Fijn man ,,,, Enne ,,, hoe beval 't ie ???

Wat heb je nu betaald in totaal ???

De "programeerbare warmste groetjes" vanuit Belgie !

John.

(enne ,,,, vandaag niet uit eten dan ????)
Plaats reactie