Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

olie lampje

vragen over de T4
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

olie lampje

Bericht door j.d.hukema »

Gisteravond om elf uur de motor gestart en daarna bleef alleen het olielampje en zoemer nog ongeveer 15 seconden aan .Na wat gas geven gingen ze uit..
Kan het te maken hebben met de kou.Naar huis gereden en niets aan de hand .Vanmorgen gestart en alles ging direct uit .Olie gecontroleerd en peil is goed.Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt. Heb een 1.9TD uit 1999.Heb wel gisteren een turbodrukmeter aangesloten.

Dick
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Wat deed je toerenteller? Gaf die wel een toerental aan?

Mogelijks tekker op de zekeringen kast de boosdoener.

René
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Bericht door JJ@ »

bij mij bleef het olie lampje knipperen ook bij veel toeren ,
na een korte ritje werd het donker en donker van de lampen en thuis gekomen de boel uit gezet weer starten en wat dacht je niks meer :ie
ook brande het accu lampje zwak .
de hele nacht accu aan de lader (zo`n blauw kastje 6amp ) en vroem lopen maar lampjes branden en knipperen nog wel.
zonet de de dynamo er eem onder uit gehaald en me vermoeden klopte de koolborstels zijn op dus morgen maar eem op de brommer naar lasulec / venema te grunn en ik neem gelijk ook ff de riem mee van de stuur bekrachter deze vertoon scheurtjes .
morgen weer fijn broezen de kerst in. :happy

oja mijn toerenteller bleef op nul terwel ie anders 5000 plus aan geeft :bifun
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

olie lampje

Bericht door j.d.hukema »

He Berrie

Mijn toeren teller deed het gewoon.Heb wel zekering drie er uit gehad om de verlichting van de meter er bij op te zetten .Tussen de zekering gedouwd .Even voor nood.Waar moet in de verlichting op aan sluiten zodat hij ook geregeld kan worden.Kan dit de oorzaak zijn. Alles doet het verder normaal.

Dick
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

De verlichting kun je aftakken van een dashboard lampje ( of je moet al zo'n extra verdeelblok bovenop je zekeringen kast hebben) dan kun je hem daarvanaf pakken (is ook veiliger)
Dan is ie dimbaar middels je verlichtingsknop.

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Net wat rené zegt, vanuit de zekeringkast nemen, dat zou de mooiste oplossing zijn.

Als je hem op de positie KL58b aansluit, dan kun je de lichtintensiteit van de extra zaken die je daarop aansluit, regelen met de schakelaar voor de dashboardverlichting.

Alleen moet je die aansluiting die ik noemde dan wel hebben... :knipoog
Er zijn namelijk T4's die het niet hebben...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

lampje

Bericht door j.d.hukema »

Even gekeken en ik heb al een extra verdeelblok met ook de kl58b er in zitten
Ga morgen direct hier op aansluiten .
Bedankt voor de snelle reactie.Nog een vraagje waar sluit ik de centrale deurvergrendeling op aan .Of moet die rechtstreeks op de accu.Ben ik namelijk ook aan het plaatsen.

Dick
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Is het een originele of aftermarket?
Originele kun je in de zekeringen kast monteren, zal alleen ff zoeken worden waar de stekker in moeten. Handigst is een losse kast erbij om te kijken waar hij in moet. Dan hoef je in de auto niet zo te zoeken.
Aftermarket geen idee, zal wel een montage beschrijving bij zitten hoop ik??

René
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

lampje

Bericht door j.d.hukema »

Heb geen idee of het een after market is.Heb ook geen beschrijving .Heb auto zo gekocht. Wat er wel boven de extra zekeringen zit is nog een 15 amp zekering.Deze is van de achterverlichting van de auto .Volgens de garage is dit orgineel.Kwam hier achter toen hij niet meet wou starten en de wegenwacht er bij gehaald heb .Bleek het blokje van de startonderbreker te zijn die kortsluiting ver oorzaakte.Toen heeft hij de aansluiting van de dieselpompstift op de stadsverlichting aangesloten en kon weer starten als ik hem op stadslischt zette.Zekering was te zwak en vervangen en heb zo een weekend kunnen rijden.

Dick
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

olielampje

Bericht door j.d.hukema »

Hoi Berrie
Vanmiddag in zwolle gebeurde het weer dat mijn olie lampje en zoemer bleven branden en gaan .Maar nu viel ook de toerenteller uit zoals je vroeg. Dus stekker of iets anders.Nu een aantal seconden was het wel weer goed en ben gewoon naar Groningen gereden.En welke stekker is het in de zekering kast.
Alvast bedankt.

Dick
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Vanaf de tellerunit gaan er twee kabels in licht blauwe stekker naar de zekeringen kast. Als je deze beide stekkers even opnieuw aandrukt is er een grote kans dat je probleem opgelost is. Deze zitten op de bovenste rij aan de rechterkant. Hier zitten ook dikke rode draden (met rode en blauwe stekker) naast. Positie is gecodeerd met U1 en U2 maar dit zul je waarschijnlijk niet kunnen aflezen. Zit nu even met zekeringen kast op mijn schoot je vraag te beantwoorden.

Afbeelding

Misschien ff een foto erbij voor de duidelijkheid. Let op je kijkt nu op de achterzijde van de kast. (zoals ie dus gemonteerd zit, maar dan vanaf de achterzijde!!!!!)
In de gele cirkel is de positie aangegeven van U1 en U2.



RENE!!!!!!! ( en dus niet Berrie ;) :klappen :bifun

Succes, nu moet het lukken.
Laatst gewijzigd door René op 25 dec 2007, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

olielampje

Bericht door j.d.hukema »

Rene

Ga morgen vroeg direct kijken maar bedankt voor je snelle reactie .Als het zo opgelost is dan laat ik het je even weten .Heb de verlichting bij de bediening van de kachel opgezet.Fijne feestdagen nog.

Dick
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Graag gedaan,

Jij ook prettige feestdagen en waarschijnlijk tot volgend jaar, de 27e vroeg :ie naar Lanzarote we vliegen om 05.00uur in de ochtend.

:lach :lach :lach :lach :lach :lach :happy :happy :happy :happy
Laatst gewijzigd door René op 25 dec 2007, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Jij ook prettige feestdagen en waarschijnlijk tot volgend jaar, de 27e vroeg neutral naar Lancerote we vliegen om 05.00uur in de ochtend.
Dan hoop ik dat je er komt :knipoog
Nog nooit van gehoord namelijk :lach :lach
























































wel van Lanzarote :jump

Heeft Barbara misschien geboekt? :knipoog :knipoog
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 25 dec 2007, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Kijk das nou het verschil, je hebt er dus wel van gehoord, dat ik het fout geschreven heb kun je wel zien, maar niet horen :muur en je wist meteen hoe en wat. :knipoog

Ook voor jullie peet. tot volgend jaar :happy
Plaats reactie