Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Park-distance-Control doet het niet meer

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cj170
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:06

Park-distance-Control doet het niet meer

Bericht door cj170 »

Hallo Onze T5 is uitgerust met een Park-distance-Control af Fabriek. Sinds gisteren krijg ik geen signalen meer als de auto in z'n achteruit zet.
Ooit heeft deze auto een terkhaak gehad maar die is gedemonteerd. De bekabeling en de stekkerdoos zitten er nog wel. Die ligt aan de binnenkant van achterbumper.

Ik krijg nu bij het starten een signaal en als ik de auto in z'n achteruit zet knippert het lampje op de knop van de parkeersensoren en ook dan klinkt er kort een ander type signaal maar ik krijg geen tonen van de parkeersensoren.

Ik zou graag van iemand horen wat er gebeurt als je park-distance-control hebt en een aanhangwagen achter je bus hebt. Wat doet de park-distance-control dan of heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn dat de zaak het niet meer doet?
Hartelijke groet
cj170

http://www.californiacoach.nl

Afbeelding
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Bericht door johnny van de voorde »

Hey,

Bij mij is er een dertienpolige stekkerdoos gemonteerd voor de trekhaak. Wanneer je een aanhanger of caravan aansluit, is er automatisch een "bruggetje" die het signaal onderbreekt van je parkeersensoren.(tenminste wanneer hij is aangesloten volgens de geldende normen)

Mogelijk zit er vocht in je stekkerdoos,(kortsluiting), waardoor jouw auto "denkt" dat er een aanhanger achter zit. Hij zal daarom géén signaal geven bij het achteruitparkeren.

Cheq-it-out !

Stekkerdoos gelijk inspuiten met kontactcleaner ! ! ! en lekker drogen. Beter nog , je zegt dat je trekhaak is gedemonteerd, Verwijder ook je electrische aansluitingen.

John.
Gebruikersavatar
cj170
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:06

Bericht door cj170 »

Dank voor het antwoord, Ik ga het morgen eens even bekijken
Hartelijke groet
cj170

http://www.californiacoach.nl

Afbeelding
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Ik zet bij mij de achtersensoren altijd met de hand uit als ik de aanhanger er achter hang !
Plaats reactie