Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Een ander voorportier gehaald en omgebouwd. Bij de oude was een bestelwagen met de trekhaak er achteruit in gereden. Demontage is simpel gelukkig. Had het slechter verwacht. De nieuwe oude deur was ook al hersteld, aan binnenzijde zie je plekken van een spotwelder. Nu nog de plak van de belettering eraf halen.....komt uit een politiekombi. De spiegelverstelling deed het ook niet maar dat is omdat 1 motor vastgeroest zit en de spiegel om de een of andere reden fix gemaakt is met kit/lijm. Eens zien of dit te herstellen is met onderdelen van een andere spiegel. De inklapbare heb ik nog niet veel gezien en volgens mij aftermarket niet meer leverbaar.
Zag ook dat ik de WWZH (Thermo top C) en de WLZH (Air top 3500ST) heb. Vanmorgen de bus eens gestart en hij begon te brommen onder de bestuurders zijde. De stickers voor deze kachels aan de binnenzijde deur zitten toevallig op beide deuren ;-)
Zag ook dat ik de WWZH (Thermo top C) en de WLZH (Air top 3500ST) heb. Vanmorgen de bus eens gestart en hij begon te brommen onder de bestuurders zijde. De stickers voor deze kachels aan de binnenzijde deur zitten toevallig op beide deuren ;-)
Groet, Ronald
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Het tweede deel aan woestijn er onder uit. Ook de bumpers voor en achter eraf en de wielkuipen eruit. Mwah.... wat een zuk. Ik vermoed dat de bus ook door een zoutwoesternij is geweest. Aan de oostkant van het Rif gebergte heb je zoute rivieren. Ruikt daar als de Schelde en alsof je met je tong tegen een dukdalf plakt. Bij het hotel Dar Mouna, vlakbij Aït Ben Haddou waar wij zaten, was daarentegen het zoutwater zwembad een van de beste zwembaden die we op reis daar gehad hebben. Dat zand/stof trekt gewoon vocht aan namelijk. Plakkerig zooitje
Trekhaak is een beetje verlast zodat de krik eronder kon. Zo te merken is de trekhaak wat omhoog geduwd en sleept de klep onder over de bumper. Trekhaak er maar van onder en ander erop.
Trekhaak is een beetje verlast zodat de krik eronder kon. Zo te merken is de trekhaak wat omhoog geduwd en sleept de klep onder over de bumper. Trekhaak er maar van onder en ander erop.
Groet, Ronald
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Als ik dat zo zie,
dan zou je bijna geneigd zijn om je bus
aan de onderzijde even goed te foamen,
zodat alle zooi er ingeweekt vanaf drupt.
dan zou je bijna geneigd zijn om je bus
aan de onderzijde even goed te foamen,
zodat alle zooi er ingeweekt vanaf drupt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Dat mogen ze voor me doen. Ik kan veel maar ben geen poetser. Bus gaat voor een reiniging binnen en buiten naar een specialist daarin. Hoeft niet nieuw te worden en het kleien doe ik wel op Zeeuwse gronden De cleaner was al blij dat ik de bus kaal wilde aanleveren zonder bumpers en interieur. Maar hij heeft hem nog niet gezien
Nu ik alle hitteschilden en schermen er onder uit heb zie ik dat ik in ieder geval bij twee van de 3 dwarsbalken de middelste versterkingen er af fabriek op zitten. Ik moet bij de voorste balk de 4 grote hoekijzers monteren en langs het chassis de losse hoekjes en beugels. Dat scheelt al weer een paar uur slijpwerk.
Nu ik alle hitteschilden en schermen er onder uit heb zie ik dat ik in ieder geval bij twee van de 3 dwarsbalken de middelste versterkingen er af fabriek op zitten. Ik moet bij de voorste balk de 4 grote hoekijzers monteren en langs het chassis de losse hoekjes en beugels. Dat scheelt al weer een paar uur slijpwerk.
Groet, Ronald
-
- Berichten: 1046
- Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
- Locatie: Swalmen
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Ronald, wat betreft je "zitplaatsen/gordel probleem"
Indien je er niet uitkomt bij de RDW moet je eens navraag doen bij een aanpassingsbedrijf en vragen naar de Triflex air seats
Dit zijn lichte kleine makkelijke wegklapbare en uitneembare gekeurde stoelen.
In combinatie met vliegtuigrail systeem ben je dan heel flexibel en veilig bezig.
Laatst stonden deze stoeltje voor 350 euro de twee op marktplaats.
Je hebt het aanpassingsbedrijf alleen nodig om die rail te monteren en gekeurd te krijgen. (denk wel dat je bij hun nog 1 of 2 stoeltjes moet kopen.
https://www.tribus-group.com/seating-sytems/
Indien je er niet uitkomt bij de RDW moet je eens navraag doen bij een aanpassingsbedrijf en vragen naar de Triflex air seats
Dit zijn lichte kleine makkelijke wegklapbare en uitneembare gekeurde stoelen.
In combinatie met vliegtuigrail systeem ben je dan heel flexibel en veilig bezig.
Laatst stonden deze stoeltje voor 350 euro de twee op marktplaats.
Je hebt het aanpassingsbedrijf alleen nodig om die rail te monteren en gekeurd te krijgen. (denk wel dat je bij hun nog 1 of 2 stoeltjes moet kopen.
https://www.tribus-group.com/seating-sytems/
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Ik heb al gekeken naar de M1 rails of vloerplaat. RDW geeft geen uitsluitsel anders dan zorgen voor 2e fase COC of papieren van VW/Pon.
Ik snapte niet zo goed dat de startmotor zo traag draait van de bus. Accu's onder de stoelen mooi opgeladen maar nog niet 100% voor mijn gevoel. Heel het front gestript en nog niet tot me doordringen dat daar een accu onder de motorklep staat. Ben nu alle losse onderdelen aan het schoonmaken en bedenk me, die accuklemmen onder de klep zagen er wel gecorrodeerd uit, wellicht ook schoonmaken dat die beter start? Toen viel me frank, ik heb 3 accu's in de bus........
Ik snapte niet zo goed dat de startmotor zo traag draait van de bus. Accu's onder de stoelen mooi opgeladen maar nog niet 100% voor mijn gevoel. Heel het front gestript en nog niet tot me doordringen dat daar een accu onder de motorklep staat. Ben nu alle losse onderdelen aan het schoonmaken en bedenk me, die accuklemmen onder de klep zagen er wel gecorrodeerd uit, wellicht ook schoonmaken dat die beter start? Toen viel me frank, ik heb 3 accu's in de bus........
Groet, Ronald
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Nu de bus nog even weg is alle onderdelen eens schoonmaken en sorteren. Halve schuur ligt vol.
Ik heb vanmorgen de dwarsbalk voor de 4 (van de 12) benodigde beugels in afzonderlijke stukken los geslepen. De andere 8 zitten af fabriek. Deze stukken ingespannen in de frees/boormachine en vanaf de achterzijde de puntlassen gefreesd. beugeltjes kwamen mooi los zo en aan zichtzijde niks geen gepruts.
Ik heb vanmorgen de dwarsbalk voor de 4 (van de 12) benodigde beugels in afzonderlijke stukken los geslepen. De andere 8 zitten af fabriek. Deze stukken ingespannen in de frees/boormachine en vanaf de achterzijde de puntlassen gefreesd. beugeltjes kwamen mooi los zo en aan zichtzijde niks geen gepruts.
Groet, Ronald
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Bus kan morgen denk ik nog opgehaald worden bij de autopoetser.
Er is een berg werk verzet aan de schoonmaak. Zelfs de stoelen zijn als nieuw.
Er is een berg werk verzet aan de schoonmaak. Zelfs de stoelen zijn als nieuw.
Groet, Ronald
- Jan anno NU
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Leuke basis om van start te gaan met inrichten.
Succes
Succes
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Nice geworden
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Multivan interieur laat ik na het passen en meten ook reinigen. Ik heb nu 99% van de spullen op de plank liggen maar ben al 200% door mijn budget heen
Als de bus terug is al eerste die rails erin om interieur te passen en uit te meten.
Als de bus terug is al eerste die rails erin om interieur te passen en uit te meten.
Groet, Ronald
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Ik ben nu aan het werk in de bus en er treden wat eigenaardigheden op.
Ik heb de verlichtinunits voor en achter uitgebouwd. Deuren staan open. En bij tijd en wijle gaan de knipperlichten aan (op zijschermen) Als ik de alarmlichtknop indruk zijn ze weer uit maar springen binnen minuut weer aan. Soms gebeurt er niks maar als ik dan rommel in de bus springen ze opeens aan. Kan er nog geen duidelijke lijn in vinden.
Zit in dat safelock verhaal ook beveiliging dat de alarmlichten aan gaan als bv de deuren langer open staan? Dat is ook niet handig op de camping....
Ik heb de verlichtinunits voor en achter uitgebouwd. Deuren staan open. En bij tijd en wijle gaan de knipperlichten aan (op zijschermen) Als ik de alarmlichtknop indruk zijn ze weer uit maar springen binnen minuut weer aan. Soms gebeurt er niks maar als ik dan rommel in de bus springen ze opeens aan. Kan er nog geen duidelijke lijn in vinden.
Zit in dat safelock verhaal ook beveiliging dat de alarmlichten aan gaan als bv de deuren langer open staan? Dat is ook niet handig op de camping....
Groet, Ronald
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Ik heb volgens mij nog versterkingsprofielen voor onder de auto nieuw liggen. Dus mocht je interesse hebben..
Dat van die lichten begrijp ik ook even niet. Sleutel in je broekzak als je aan het werk bent?
Dat van die lichten begrijp ik ook even niet. Sleutel in je broekzak als je aan het werk bent?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Hallo Peter,
ik heb alle profielen van de sloper mee, geen probleem. Er zijn er nog leverbaar maar die aan de buitenzijde voor een lange wielbasis schijnbaar niet meer. Van de 3 dwarsbalken met versterkingen voor de middelste rails zitten er bij 2 deze hoekprofielen af fabriek. Dus de balk met reservewielbeugel zitten de extra profielen en de dwarsbalk boven het diff zitten ze al (gelukkig want dat is de lastigste plek) Sleutel ligt gewoon in de bus, in of uit contact maakt niet uit.
Straks de rails in en terug uitbouwen. (eerst alles goed pas daarna alles in de grondverf)
ik heb alle profielen van de sloper mee, geen probleem. Er zijn er nog leverbaar maar die aan de buitenzijde voor een lange wielbasis schijnbaar niet meer. Van de 3 dwarsbalken met versterkingen voor de middelste rails zitten er bij 2 deze hoekprofielen af fabriek. Dus de balk met reservewielbeugel zitten de extra profielen en de dwarsbalk boven het diff zitten ze al (gelukkig want dat is de lastigste plek) Sleutel ligt gewoon in de bus, in of uit contact maakt niet uit.
Straks de rails in en terug uitbouwen. (eerst alles goed pas daarna alles in de grondverf)
Groet, Ronald
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Tussendoor de stoelconsoles van voren verlast met twee accubak platen uit een t6. De originele onder bestuurderstoel zit vrij hoog (plaatst de accu horizontaal) waardoor de polen erg dicht onder de stoel zitten. Ik heb de T6 plaat in de breedte aangepast op de stoelconsole en tussen de bodem gelast. Console staat op verhoogde bouten en de gestanste rand moet precies goed zitten boven de ribbels in de vloerplaat. Lager gaat niet. Kan nu de 2x varta 95Ah of 100Ah AGM goed plaatsen. Ga ook even bekijken hoe dat laadcircuit van de tweede (en 3e) accu nu zit want ik vermoed een simpel relais wat ik dan probeer te vervangen door een cirix.
Ik heb gelijk de handrem losgeboord en lager gemonteerd mocht ik draaiplateaus erin zetten.
Verlaagde handrem in laagste stand Handrem in 1e klik van de tandheugel
Ik heb gelijk de handrem losgeboord en lager gemonteerd mocht ik draaiplateaus erin zetten.
Verlaagde handrem in laagste stand Handrem in 1e klik van de tandheugel
Laatst gewijzigd door SyncRoon op 09 mei 2023, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ronald