Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 caravelle VR6

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
carsmurf
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jun 2007, 20:55

T4 caravelle VR6

Bericht door carsmurf »

Hoe komt het eigenlijk dat een VR6 in een T4 veel minder PK's heeft dan een Golf 3 Vr6???? :bonk
Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: T4 caravelle VR6

Bericht door Roger B. (11)61 »

omdat men dat bij VW in de fabriek zo gewild heeft.....reden?? het is een bus, niet gebouwd om te scheuren...................

kan puur softwarematig zijn, maar het kan ook dat er mechanisch beperkende modificaties in de T4 motor zitten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: T4 caravelle VR6

Bericht door Peter 887 »

Een T4 VR6 heeft standaard 140 Pk 103 Kw, en deze motor heeft ook een ander inlaat systeem dan een Vr6 in de personenauto's, dit inlaat systeem is(denk ik) gemaakt om bij een lager toerental een wat betere trekkracht te krijgen, want hij moet meer gewicht meetrekken dan een personenauto, in mijn geval bijna 2 ton.
En misschien hebben ze het vermogen wel een beetje geknepen om het gebruik een beetje in te dammen, anders ga je helemaal van pomp naar pomp.
Hij rijdt nu al 1 op 7/8 en dan moet ik geen gekke dingen gaan doen.
Veel meer informatie kan ik je niet geven want die heb ik zelf ook niet.
Dus als er iemand is die hier meer over weet, wil ik het ook graag weten.
Misschien kun je wat meer info krijgen op http://www.vr6clubholland.nl
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 caravelle VR6

Bericht door Multivan Generation »

In de bus is het een 2.8 en in een golf een 2.9?
of kan het hier ook niet mee te maken hebben.
En is de 204 pk in de T4 dan automatisch een 2.9?

Ben ook wel benieuwd :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
tazzy
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2007, 17:20
Locatie: almelo

Re: T4 caravelle VR6

Bericht door tazzy »

Normaal gesproken zit er in Golf 3 een 2.8 en in de Corrado 2.9 en daar zit in die 2 motoren ook het pk verschil.
2.8 174 pk en de 2.9 als ik goed heb uit hoofd 194 pk. :gekte

M.v.g Mark
De wijzen uit het oosten...
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: T4 caravelle VR6

Bericht door Peter 887 »

Mark.
Op de nieuwjaarsmeeting zal ik wel even laten zien dat het inlaattraject bij een T4 VR6 er anders uit ziet dan bij een personenauto, ik weet niet hoe ik hier een foto kan plaatsen vanaf mijn computer.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: T4 caravelle VR6

Bericht door Die Bruine »

Ik heb van mijn Deutsche VR6-spullen-leverancier vernomen dat de nokkenas ook anders is, naast het inlaattraject. Dit is gedaan om een mooie curve te maken die bij de bus past. Een normale VR6, zoals in de Passat, Corrado en Golf, laat een hoop kracht vrij rond 3000 toeren. Dit is in een bus nergens voor nodig en zelfs ongewenst. Tenminste, dat hangt een beetje van je bakverhouding af natuurlijk. De aangepaste VR6 in de T4 geeft meer en geleidelijke kracht vrij onderin de toeren. En daar moet zo een grote logge bus het natuurlijk wel van hebben. Een TDI is uiteraard ook niet misselijk en ook daar kunnen veel krachten bij vrij komen. Maar een 174pk of 190pk VR6 in een T4 zonder daar de nodige assen en dergelijke te verstevigen. Nee ik zou er niet aan beginnen. Rij maar eens mee met iemand die een VR6 heeft en vraag dan of zij of hij eens vol gas wil geven. En dan goed opletten op de toerenteller. Zo een motor wil je IMHO niet in je T4 hebben.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 caravelle VR6

Bericht door Multivan Generation »

misschien een rare/domme vraag, maar is in de T4 VR6 met 204 pk ook een handbak leverbaar geweest, of was het enkel automaat?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: T4 caravelle VR6

Bericht door Die Bruine »

De 204pk is voorzover ik weet alleen in automaat verschenen. Juist vanwege het koppelverhaal. De automaatbak die daarop zat is aangepast aan het gewicht en de lasten. Ik ben alleen vergeten uit welke bak deze oorspronkelijk komt. Ik kan mij wel een Duits artikel herinneren waarin stond dat de handbak er niet zou komen omdat er wederom teveel aangepast moest worden. Met een automaat staan de verhoudingen vrij vast. Het schakelmoment kunnen zij ook goed programmeren. Als je dan een racey T4 rijder los laat gaan met een 204pk V6 met bijbehorend benzine koppel :jump dan blijft er weinig heel lijkt mij.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: T4 caravelle VR6

Bericht door Peter 887 »

Jullie hebben het telkens over de 204 pk in de T4, maar hoe zit het dan met de 140 pk ?
En heeft hij dezelfde automaat als de 204 pk ?
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Plaats reactie