Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Standkachel werkt niet

vragen over de T5
Plaats reactie
arjankraaijkamp
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Standkachel werkt niet

Bericht door arjankraaijkamp »

Ik heb sinds een week een volkswagen t5 multivan van 2004 deze staat op camperkenteken alleen maar voor het voordeel ik ben van plan om hier meer een camper van te gaan maken
Deze is af fabriek geleverd met 2de accu en standkachel nu heb ik over beide een vraag.

Als ik op display het knopje van de kachel aan druk verkleurd het tekentje een paar seconden en daarnaar weer terug, er gebeurd veder niks ik heb ook onder de bus gekeken en daar zit ook echt de standkachel iemand hier ervaring mee?


Ik zal graag willen weten wat er allemaal op de 2e werkt en of je ook dingen kan over zetten naar de 2e accu misschien weet iemand dit ook

Heeft er iemand toevallig ook een overzicht van alle zekeringen en of een elektrisch schema van de bus
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Standkachel werkt niet

Bericht door Beckontheroad »

Heeft je 2e accu voldoende spanning? En heb je de vorige eigenaar (al) gevraagd naar de werking?

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
arjankraaijkamp
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Standkachel werkt niet

Bericht door arjankraaijkamp »

De accu is goed , de kachel heeft de vorig de eigenaar niet gebruik en weet niet hoe die werkt
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Standkachel werkt niet

Bericht door Beckontheroad »

Dat laatste klinkt verdacht...

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4879
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Standkachel werkt niet

Bericht door Hanz »

Misschien ook handig als je een foto van de display plaatst zodat we weten waar het over gaat. Eén keer op het kachelknopje drukken kan zijn om de temperatuur in te stellen. Om aan te zetten moet je misschien op het kachelknopje en een aan/uit knop drukken. Maar zoals gezegd, een fotootje kan veel duidelijk maken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Multiron
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 jan 2023, 09:20

Re: Standkachel werkt niet

Bericht door Multiron »

Bij mijn Multivan 2004 is het het knopje rechtsonder het display indrukken en dan zie je een kachelsymbool op het display verschijnen.
Het wordt ook aangeraden om de tweede accu één keer per maand helemaal op te laden.
Heb je ook 2 Webasto stickers in je deur?
En inderdaad vreemd dat de vorige eigenaar nooit de standkachel getest heeft.

Naar mijn weten werkt er standaard niet veel op de tweede accu, de standkachel en 12 Volt aansluitingen.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4879
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Standkachel werkt niet

Bericht door Hanz »

arjankraaijkamp schreef: 05 apr 2023, 20:50 Ik heb sinds een week een volkswagen t5 multivan van 2004 deze staat op camperkenteken alleen maar voor het voordeel
Ik zal graag willen weten wat er allemaal op de 2e werkt en of je ook dingen kan over zetten naar de 2e accu misschien weet iemand dit ook
Multiron schreef: 06 apr 2023, 18:52 Naar mijn weten werkt er standaard niet veel op de tweede accu, de standkachel en 12 Volt aansluitingen.
Als ik dit lees dan gaat het volgens mij om een bus op camperkenteken met kwarttarief (. . . voor het voordeel). In dat geval werkt waarschijnlijk ook de watervoorziening op de 2e accu en misschien een koelbox of koelkast en eventueel extra binnenverlichting.

In veel gevallen kan je zaken van de startaccu natuurlijk overzetten naar de 2e accu maar Ik vraag me wel af wat je over zou willen zetten naar de 2e accu wat nu op de startaccu zit. De radio misschien?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie