Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

roetfilter/katalysator

vragen over de T4
Plaats reactie
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

roetfilter/katalysator

Bericht door Fred loodrecht »

Geachte heren,

Allereerst ieder de beste wensen voor 2008

Kan iemand mij aan een antwoord helpen op de volgende vragen?
Is voor onze t4 (tdi 102 pk,lange wielbasis) van 1996 ook een gratis roetfilter verkrijgbaar?
Kan de katlysator dan vervallen??

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

alvast bedankt!!

Mvgr Fred
Fred
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: roetfilter/katalysator

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, voor dit type is nog geen roetfilter beschikbaar.
Ik had vandaag een man van de RDW aan de telefoon over dit onderwerp
Hij vond het grote onzin om een roetfilter te plaatsen en ik geef hem groot gelijk.
Je lost er weinig mee op. Het filter gaat op den duur verstopt raken en je krijgt steeds minder vermogen. Het kost je alleen maar extra geld op den duur.
Pat 382
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:07
Locatie: ASD

Re: roetfilter/katalysator

Bericht door Pat 382 »

Wat een vage bedoeling is dit onderwerp toch. Henk Peter, dank voor je navraag bij RDW. Helaas denkt de wetgever er (nog) anders over....

Ik kom regelmatig in Berlijn en ben sinds gister verplicht een 'Fijnstof codering' (of hoe noem he t in het Nederlands) op mn bus te hebben. Zie oa http://www.t4-wiki.de/wiki/Feinstaub

Maar als ik 'm via een Nederlands bedrijf bestel krijg ik een rode. Voorlopig goed genoeg maar volgens Duitse T4 vrienden zou ik ofwel een ontheffing danwel een gele (met mn huidige roet-kat) of een groene codering moeten krijgen als ik een retrofit roetfilter laat monteren. Maar dat laatste kan niet vertelde de dealer ('98 102 pk TDi ACV)..... De Nederlandse bedrijven zeggen niet op de hoogte te zijn van de uitzonderingsregels in mijn geval. ANWB zou 't nazoeken.

Iemand tips / ervaringen / ... wat ik nu moet doen?

Danke! Pat 382.
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: roetfilter/katalysator

Bericht door Fred loodrecht »

Ben het helemaal eens het laat heel wat duidelijkheid te wensen over.Maar goed in ieder geval bedankt voor je uitleg.
Zou je mij of heel weetjewel op de hoogte kunnen houden, ik ben wel benieud hoe het afloopt.
We moeten zuiniger met het milieu omgaan, echter op ppo rijden mag nog niet en een roetfilter voor onze bus is niet te krijgen.

Toppie he dat nederland


Fred
Fred
jan.j.531
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:10

Re: roetfilter/katalysator

Bericht door jan.j.531 »

Fred volgens mij hebje er een roetfilter onder en geen katalysator,roetfilter wordt ook wel roetkat genoemd. grt Jan.
Plaats reactie