Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

V Maxx extreme schroefset

vragen over de T5
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door sep »

Als het goed is krijg je dan een beter bochten gedrag ....anders heb je het idee dat de achterkant een beetje mee zwalkt....ondanks dat je aan de voorkant mooi strak instuurd....een zwaardere stabilisatiestang aan de achterkant schijnt ook een hoop goeds te doen (de montage is echt heel makkelijk .....ik heb em zelf nog niet ...maar dat wordt wel mn volgende modificatie...heb nu net een setje grotere remmen /schijven gekocht van edjeraketje .....dus daar wou ik eerst nog mee aan de gang :yes

Mvg sep
Gebruikersavatar
Jilco
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2013, 10:08
Locatie: Hellevoetsluis

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door Jilco »

Zo hier ff een reactie na 4 mndn de V-Maxx set onder de T5.

Buiten heel veel positieve reacties, zelf ook nog zeer tevreden!

Ik ben wel blij dat ik m niet meer dan 5cm lager heb gezet want hier en daar hebben m'n sidebars contact met het asfalt bij scherpe knikken en de wat kortere drempels die korter zijn dan de wielbasis.

Afgelopen augustus met de caravan (combinatie van ruim 13meter) naar zuid Frankrijk :ikrij geweest en het nadeel is dus wel dat de dissel vd caravan wat dichter bij de grond komt.
Heenweg de achterdempers op de comfortabelste stand laten staan, maar dat vond ik niet echt fijn met 1600kg erachter ivm nadeinen en dat de dissel door het verre inveren de grond raakte!!

Terugweg de achterdempers op de middelste stand gezet en man man wat een verschil, bijna niet meer nadeinen na een put of drempel.


Met andere woorden werkt perfect dat systeem !! :jumpklap

:T54LIFE
VW T5 2.5 TDI 96 kW LWB DC T-edition
ABT chiptuning 118 kW
Elite Krono HB 18inch
V-Maxx Xxtreme schroefset
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door Deki »

net 3 maanden mee gereden tevreden mee ! maar hoor een getik bij de rechter voor wiel, elke keer als de vering zijn werk doet zit er een tikkend geluid bij :nuts en gekraak bij het sturen ! 2 jaar garantie op die V-maxx gelukkig :kus
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door edjeraketje »

Weet je zeker dat het de demper is of zijn het misschien je toplagers die het laten afweten?
Zijn veel problemen met de toplagers, ik vervang ze altijd wanneer ik weer een andere set eronder probeer.

gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door Deki »

Hoi Edje nee man het zit echt bij de vering .. heb er met een vriend van me die monteur is na gekeken toen ik op vakantie was! en die begrepen er niets van :nuts dus als ik op het opstapje van de passagiers kant op en neer ging bewegen/springen hoorde je dat getik ... en de V-maxx onderstel vonden ze helemaal niks aan totaal niet nodig voor busje maarja ga dat daar niet uitleggen begrijpen ze toch niet :yes

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

dat witte kapje zit los en het plastic is vervormd !

daar boven in de vering
arjankraaijkamp
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door arjankraaijkamp »

Nu we een paar jaar veder zijn
Wat zijn de ervaringen met de v-maxx extreme schroefsets van jullie
Is het nog een aanrader
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door hugopoley »

Ik heb hem op mijn vorige bus gehad en er ongeveer 3 jaar mee gereden, dit naar alle tevredenheid. Ik zou hem zo weer kopen. Het is niet de laagste set die er te koop is maar zeker een goede.
Trouwens mijn vorige set is nog steeds voor 100% in orde, mijn maatje heeft hem nu onder zijn bus zitten
arjankraaijkamp
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door arjankraaijkamp »

hugopoley schreef: 31 jul 2023, 11:30 Ik heb hem op mijn vorige bus gehad en er ongeveer 3 jaar mee gereden, dit naar alle tevredenheid. Ik zou hem zo weer kopen. Het is niet de laagste set die er te koop is maar zeker een goede.
Trouwens mijn vorige set is nog steeds voor 100% in orde, mijn maatje heeft hem nu onder zijn bus zitten
Bedankt voor het delen van jou ervaring
Ik wil ook niet heel laag zat te kijken naar verlagings veren van 30mm om de wielen wat mooier in de wielkast te laten staan maar veren is en vaste hoogte en met schroefset kun je op de gewenste hoogte zetten dus ga ik niet heel laag
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door hugopoley »

arjankraaijkamp schreef: 31 jul 2023, 12:44
hugopoley schreef: 31 jul 2023, 11:30 Ik heb hem op mijn vorige bus gehad en er ongeveer 3 jaar mee gereden, dit naar alle tevredenheid. Ik zou hem zo weer kopen. Het is niet de laagste set die er te koop is maar zeker een goede.
Trouwens mijn vorige set is nog steeds voor 100% in orde, mijn maatje heeft hem nu onder zijn bus zitten
Bedankt voor het delen van jou ervaring
Ik wil ook niet heel laag zat te kijken naar verlagings veren van 30mm om de wielen wat mooier in de wielkast te laten staan maar veren is en vaste hoogte en met schroefset kun je op de gewenste hoogte zetten dus ga ik niet heel laag
In dat geval kan ik deze set zeker aanraden, voordeel is dat je zowel de hoogte als de hardheid kan stellen. En zeker als je niet heel laag gaat blijft die comfortabel.
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 621
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: V Maxx extreme schroefset

Bericht door MarkV »

Ziet er goed uit!!
Hoe zwaar zijn jullie bussen leeg? Lijkt mij ook wel wat voor onze California Beach (massa leeg 2200kg).
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Plaats reactie