Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

weeeeeer zo n bpm vraag !?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Timmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007, 22:31
Locatie: amsterdam

weeeeeer zo n bpm vraag !?

Bericht door Timmm »

Hoi mensen, :yes

Heb onder zoekfunctie en forum afgespeurd naar mijn vraag maar ik kom er toch niet helemaal achter. Mijn vraag is deze ;

Nu heb ik een NL t4 98 gekocht en omgebouwd tot camper. De bpm die ik betaalde was 1500
Maar als ik nu een t4 in Duitsland koop en naar nl haal moet ik dan bpm betalen om hem intevoeren EN als hij dan is omgebouwd naar camper is weer bpm betalen of betaal je dat 1malig en maakt het dus niet uit of je in nl of in duitsland de t4 koopt ? lijkt me niet ?

Kan de rdw wel weer bellen maar volgens mij is de kennis hier net zo groSS

groetjes Timm :yes
Surf's Up
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: weeeeeer zo n bpm vraag !?

Bericht door GerJol 716 »

Heb je hier ook niet het antwoord gevonden Timmm?

Klik op link -----> ZELF IMPORTEREN
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: weeeeeer zo n bpm vraag !?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Voor zover ik weet bepaal je BPM op het moment dat je de auto in nederland op kenteken zet, en dan dus BPM over de uitvoering zoals is dan is.

Als jij een nederlands geel kenteken voerende T4 ombouwt naar camper hoef je daarna niet nogeens BPM op te betalen als ie omgekeurd wordt.

EDIT MESSAGE:
hierboven geel later ingevoegd vanwege onduidelijkheid, (zie vraag Timmm hieronder)
Laatst gewijzigd door Roger B. (11)61 op 06 jan 2008, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Timmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007, 22:31
Locatie: amsterdam

Re: weeeeeer zo n bpm vraag !?

Bericht door Timmm »

heb toch echt 1500 euro betaald bij de keuring maar dat komt omdat je van grijs naar geel gaat maar dat is toch ook bpm ?
Surf's Up
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: weeeeeer zo n bpm vraag !?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ja, maar grijs kenteken is bpm vrij, dus als je dan naar geel gaat is dat als het ware voor het eerst dat de auto nederlands GEEL kenteken krijgt, en dus moet de rest-bpm afgedragen worden. (weet niet of dat veranderd is, maar bij de eerste poging grijs af te schaffen door de verstrengde inrichtingseisen (1995 ofzo?) kreeg je ook een ander kenteken als je grijs ombouwde naar geel)

Een camper is ook al geel en dus al bpm plichtig, als je een geel kenteken T4 ombouwt en herkeurt naar geel hoef je niet nogmaals BPM te betalen volgens mij, ook behoudt het voertuig in dit geval het zelfde kenteken.

Volgens mij betaal je bij afgifte van een geel kenteken BPM als er over het voertuig nog geen BPM is afgedragen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie