Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gps tracker

vragen over de T5
Plaats reactie
TRS
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2023, 22:46

gps tracker

Bericht door TRS »

nadat vorig jaar mijn eend in Frankrijk ongevraagd van eigenaar wisselde`; gejat dus, wil ik dat vwb mijn vw t5 california uit 2010 voorkomen. Ik overweeg een gps tracker te monteren, maar welke? Welke gebruiken jullie of ander tips? De bus is uitgerust met n barlock
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3736
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: gps tracker

Bericht door krekwakwol »

Ik heb je een Pb gestuurd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
wrcpino
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 apr 2023, 00:20

Re: gps tracker

Bericht door wrcpino »

Onntrack !!
Gebruikersavatar
Remco181
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 feb 2014, 18:35
Locatie: Vledderveen - Stadskanaal
Contacteer:

Re: gps tracker

Bericht door Remco181 »

krekwakwol schreef: 01 mei 2024, 22:37 Ik heb je een Pb gestuurd.
Mag ook gewoon als reactie hoor, misschien interessant voor meer mensen!
Volkswagen T5 HighLine 2006 2.5 Tdi 340 dubbele cabine
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
edwardfotografie
Berichten: 265
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: gps tracker

Bericht door edwardfotografie »

Mag ook gewoon als reactie hoor, misschien interessant voor meer mensen!
Yes Yes Yes
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 332
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: gps tracker

Bericht door marrcel »

Hier ook onntrack. Aangesloten op hh accu en ergens een plekje onder het dashboard gekregen.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Gebruikersavatar
RichardL
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 apr 2024, 12:22
Contacteer:

Re: gps tracker

Bericht door RichardL »

Ik heb er een airtag in gehangen.
:campingT4
JanPaul
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2024, 18:32

Re: gps tracker

Bericht door JanPaul »

Ik heb er ook een AirTag inzitten. Maar die geven geloof ik wel een signaal aan af als iemand je bus meeneemt dat hij/zij (waarschijnlijk een hij) gevolgd wordt door een AirTag. Om snelle ontdekking van de AirTag te voorkomen zou je tenminste even het speakertje eruit moeten halen, zodat hij geen geluidssignaal meer geeft. Online staan er genoeg filmpjes over hoe je dat kan doen. Ik heb er daarnaast ook een Mi-block inzitten (startonderbreker) en een Bearlock die de versnellingsbak vergrendeld. Terugvinden van je gestolen bus is mooi, maar liever heb je natuurlijk dat ze hem niet mee kunnen nemen..
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4845
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: gps tracker

Bericht door Hanz »

Klopt het dat een AirTag alleen werkt met een Apple iPhone of Apple iPad?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Remstarr
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2022, 17:49
Locatie: Groningen

Re: gps tracker

Bericht door Remstarr »

Ik heb er ook een onntrack inzitten op 1 van de huishoudaccu's, al een paar jaar en geen omkijken naar. Af en toe check ik even de app om te kijken of alles nog werkt. Nooit problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4845
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: gps tracker

Bericht door Hanz »

Remstarr schreef: 01 jun 2024, 13:33 Ik heb er ook een onntrack inzitten op 1 van de huishoudaccu's, al een paar jaar en geen omkijken naar. Af en toe check ik even de app om te kijken of alles nog werkt. Nooit problemen mee gehad.
Heb je nooit problemen gehad dat de accu te ver leeg getrokken werd als de camper lang stilstond? Of verbruikt de tracker daarvoor niet genoeg in standby stand?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Remstarr
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2022, 17:49
Locatie: Groningen

Re: gps tracker

Bericht door Remstarr »

Heb je nooit problemen gehad dat de accu te ver leeg getrokken werd als de camper lang stilstond? Of verbruikt de tracker daarvoor niet genoeg in standby stand?
Nee nooit last van gehad. Moet wel zeggen dat m'n bus zelden echt lang stilstaat, en ik heb een zonnepaneeltje op het dak liggen. Volgens mij verbruikt zo'n tracker bijna niks hoor, en dan nog is het van een huishoudaccu en niet van de startaccu :)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4845
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: gps tracker

Bericht door Hanz »

Ik vond op het camperforum dat het stroomverbruik in stand-by stand 7mA is. Dat betekent dat hij in 142 uur 1Ah verbruikt. Dat is ongeveer 6 dagen. Dan kan de camper inderdaad wel een paar weken stil staan voordat de accu problemen gaat geven. Bij beweging verbruikt hij meer, volgens opgave Onntrack 12mA, maar dat is te verwaarlozen omdat de accu bij beweging ook opgeladen wordt. Dus inderdaad geen probleem.
Ik denk dat ik er maar een ga bestellen. De ervaringen die je leest zijn toch overwegend positief.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
barbuitenhuis
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 feb 2022, 19:16

Re: gps tracker

Bericht door barbuitenhuis »

Leuke vraag. Ik vind de airtag een interessante oplossing. De Action heeft een goedkopere variant die hetzelfde werkt (zichtbaar in dezelfde zoek mijn app op de iPhone) https://www.action.com/nl-nl/p/3202517/ ... rt-finder/ Een andere prijs, maar wrs ook een andere kwaliteit.
T5 180pk 4Motion 2012
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4845
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: gps tracker

Bericht door Hanz »

Lees dit artikel eens en vraag je dan af of een airtag wel zo'n goede oplossing is.

https://www.ad.nl/auto/dit-moet-je-wete ... t%20worden.

De Airtag geeft informatie over zijn positie door via bluetooth een signaal te sturen naar een iPhone. Als je camper met een flink vaartje over de snelweg wordt afgevoerd is de kans dat dit gebeurt niet zo heel groot en kan hij dus al honderden kilometers weg zijn voordat je kunt zien waar hij is. Volgens mij is dit geen volwaardige vervanger voor een goede GPS-tracker als het om beveiliging van je camper gaat.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie