Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vocht in de koplamp
vocht in de koplamp
ik heb vocht aan de binnenkant van mijn koplampglas zitten.
weet iemand hoe je dit er weer uit krijgt.
ik rij altijd met het licht aan , maar dat helpt ook niet.
het gaat hier om een wijsneus van 2002
weet iemand hoe je dit er weer uit krijgt.
ik rij altijd met het licht aan , maar dat helpt ook niet.
het gaat hier om een wijsneus van 2002
Re: vocht in de koplamp
Lamp eruit en dan de fohn erop....... je hele koplamp eens demonteren en kijken of er ergens scheurtje of zo is waardoor vocht binnendringt
kijk ook je rubberdop na aan de achterkant van je lamp
Hallo,
Lamp eruit en dan een bouwlamp (op statief) dichtbij het glas van je koplamp zetten. Wordt lekker warm. Vocht ontsnapt dan wel.
En inderdaad, controleer je glas op scheurtjes of een gaatje. Doorzichtig stickertje op gaatje en klaar is kees.
Rijd zelf al een jaar of zes rond met zo'n stickertje, aangebracht door APK-keurmeester.
Groet,
Herman744
Lamp eruit en dan een bouwlamp (op statief) dichtbij het glas van je koplamp zetten. Wordt lekker warm. Vocht ontsnapt dan wel.
En inderdaad, controleer je glas op scheurtjes of een gaatje. Doorzichtig stickertje op gaatje en klaar is kees.
Rijd zelf al een jaar of zes rond met zo'n stickertje, aangebracht door APK-keurmeester.
Groet,
Herman744
- GerJol 716
Ik heb dat ook eens gehad en heb toen ook een föhn gebruikt om de boel te drogen.
De koplamp zelf heb ik laten zitten, gewoon via de achterkant (de lampkap eraf) de föhn erop.
Achteraf moest het lampglas eens opnieuw gekit worden, probleem was toen over.
De koplamp zelf heb ik laten zitten, gewoon via de achterkant (de lampkap eraf) de föhn erop.
Achteraf moest het lampglas eens opnieuw gekit worden, probleem was toen over.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

-
Probleem ook gehad. 3 jaar geleden bij VW dealer gemeld. Deze heeft in beide units aan de achterzijde een klein gaatje geboord. Daarna nooit meer last gehad.
Afvullen en vissen erin 

-
hoi, heb dit ook gehad met mijn Multivan, koplamp re. voor (vanuit rijstoel),(links nooit), handige vw monteur vertelde me dat je de rubberkap er af moet laten, gedaan en probleem nooit meer voor gedaan, koplamp blijft schoon van binnen, probleem komt ook voor bij nieuwe en zeer dure Jaguars zei hij, niks boren enzo! gewoon rubber eraf en rijden, succes siem 

wil graag via weetjewel tips en trucs voor mijn multivan (gehandicaptenregeling) ontvangen en aanmelden
deze oplossing heb ik ook gebruikt. werkte goedHendrik 834 schreef:Probleem ook gehad. 3 jaar geleden bij VW dealer gemeld. Deze heeft in beide units aan de achterzijde een klein gaatje geboord. Daarna nooit meer last gehad.

- Multivan Generation
- Contacteer:
Als je deze goed vrij maakt,
dan blijft het, als het goed is, condens vrij, omdat het dan blijvend kan luchten.

Als je de rubber stop aan de achterzijde blijvend weglaat kun je misschien problemen krijgen :alarm
dan blijft het, als het goed is, condens vrij, omdat het dan blijvend kan luchten.

Als je de rubber stop aan de achterzijde blijvend weglaat kun je misschien problemen krijgen :alarm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...