Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schroef met zwart onderdeel schuifdeur

vragen over de T4
Plaats reactie
Freds
Berichten: 233
Lid geworden op: 30 mar 2015, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Schroef met zwart onderdeel schuifdeur

Bericht door Freds »

Vandaag viel het me op dat van het binnenpaneel van de schuifdeur een schroef ontbreekt. Ik dacht handig te zijn door de andere schroef eruit te draaien en een vergelijkbare te zoeken. Maar toen viel dit zwarte plaatje uit het paneel naar beneden. Ik zie geen mogelijkheid dat terug erin te krijgen. Moet dat paneel er dan af? En de deur eruit???
Of kan ik gewoon die schroef erin terug draaien en is dat zwarte plaatje niet noodzakelijk?
Bijlagen
IMG_7793.jpeg
IMG_7794.jpeg
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk :driveT4
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: Schroef met zwart onderdeel schuifdeur

Bericht door Dropmans »

Het paneel zit bij mij ook met een paar van die schroeven vast.

Volgens mij is het een bevestigingsplaatje voor het paneel, die zitten gelijmd vast

Het paneel kreeg wat meer ruimte waarschijnlijk en toen viel deze er uit, dikke kans dat dat al jaren los zit.
Ik zou het zwarte plaatje ergens in de losse onderdelen lade leggen en de schroeven er weer in draaien.
Het paneel zit op best aardig wat punten vast, ik denk niet dat er zomaar wat mee gebeurt.

Maar wil je het paneel er toch af hebben, de schuifdeur hoeft er niet helemaal af. Als je hem een eindje open doet kun je met wat friemelen overal wel bij om hem los te krijgen (althans zo is het bij mij gelukt...)
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: Schroef met zwart onderdeel schuifdeur

Bericht door Dropmans »

Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Freds
Berichten: 233
Lid geworden op: 30 mar 2015, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Schroef met zwart onderdeel schuifdeur

Bericht door Freds »

Dank je wel voor de tips!
Omdat de schroef eruit was, ging het paneel nu ook schuiven. Zat gewoon niet goed gemonteerd. Dus eraf gehaald (extra boutjes bij de handle eruit en hij kwam los.
Toen kon ik zien hoe de deur erin hoort te schuiven en klikken, waarbij de zwarte plaatjes eigenlijk gelijmd moeten zitten aan het paneel waarna je het paneel ermee vastklikt.
Ik heb het zo gelaten. Ze fungeren dan als steun tegen het paneel en met de klemmen linksonder en aan de bovenkant, de twee bouten bij de handle en de twee kleine schroefjes zit het paneel weer netjes en stevig.
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk :driveT4
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: Schroef met zwart onderdeel schuifdeur

Bericht door Dropmans »

Freds schreef: 16 mei 2024, 14:13 Dank je wel voor de tips!
Omdat de schroef eruit was, ging het paneel nu ook schuiven. Zat gewoon niet goed gemonteerd. Dus eraf gehaald (extra boutjes bij de handle eruit en hij kwam los.
Toen kon ik zien hoe de deur erin hoort te schuiven en klikken, waarbij de zwarte plaatjes eigenlijk gelijmd moeten zitten aan het paneel waarna je het paneel ermee vastklikt.
Ik heb het zo gelaten. Ze fungeren dan als steun tegen het paneel en met de klemmen linksonder en aan de bovenkant, de twee bouten bij de handle en de twee kleine schroefjes zit het paneel weer netjes en stevig.
Bij mij kwamen heel veel van die zwarte plaatjes los bij het verwijderen van het paneel.

Heb ze met een krachtige dubbelzijdige tape weer terug geplakt voordat ik het paneel er weer op schoof.

Maar inderdaad een enkel steuntje minder leek mij ook niet erg dramatisch..
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4833
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Schroef met zwart onderdeel schuifdeur

Bericht door Hanz »

Ik had nog een foto van de achterzijde van het paneel waarop te zien is waar al die plaatjes zitten. Dat afstandhoudertje uit het eerste bericht zit bovenaan in de linker rij. Ik heb ze opnieuw vastgezet met Bison kombi power. Zorgvuldig op de juiste plaats bevestigen, dit is goed te zien aan de klodders originele lijm, en dan rustig uit laten harden. Zit weer muurvast.
IMG_20210122_134206.jpg
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Freds
Berichten: 233
Lid geworden op: 30 mar 2015, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Schroef met zwart onderdeel schuifdeur

Bericht door Freds »

Omdat het eigenlijk best eenvoudig is om de plaat er vanaf te halen zal ik dat klusje binnenkort ook eens aanpakken. Bij mij is het merendeel van de zwarte plaatjes ook losgelaten.
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk :driveT4
Plaats reactie