Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gps tracker

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4878
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: gps tracker

Bericht door Hanz »

Een paar dagen geleden een GPS tracker geplaatst, een Onntrack 400 inbouw gekozen vanwege de overwegend positieve reviews en goede berichten in dit topic. Ook goede berichten over de helpdesk van Onntrack. En ook omdat dit apparaat werkt zonder sim-kaarten of abonnementen. Wel wat duurder in aanschaf maar daarna geen bijkomende kosten meer.
Ergens achter de bekleding met dubbelzijdig tape vast gezet en voeding afgetakt van de stroomvoorziening van de verlichting in het camperdeel. Die waren al eens omgebouwd naar LED en verbruiken nu veel minder stroom dus die paar mA van de tracker kan daar nog wel bij.
Je kunt diverse alarmen instellen: de tracker kan een alarm geven als de motor start, waarschijnlijk op basis van trilling want de tracker is verder nergens op aangesloten. Een alarm als de camper beweegt, bijvoorbeeld als er personen in- of uitstappen, het zogenaamde vibratiealarm. Ook kan je een geo-zone instellen. Dat is een cirkel rondom de plaats waar de camper staat, instelbaar van 200 meter tot 5 km. Als de camper deze geo-zone verlaat of binnen rijdt dan geeft de tracker een alarm. Er zijn nog veel meer alarmen maar die werken volgens mij niet allemaal met deze eenvoudige installatie. Bijvoorbeeld een alarm bij deur openen. Ik denk dat de tracker dan aangesloten moet worden op de boordcomputer. Er zitten ook een aantal draden aan die niet gebruikt worden, ik heb alleen de voedingsdraden gebruikt.
De drie alarmen die ik heb geactiveerd (motor start, vibratie en geo-zone verlaten) werken in ieder geval wel en zijn wat mij betreft voldoende om ongewenste verplaatsing gemeld te krijgen. De app die je op je telefoon moet zetten werkt goed maar is niet heel logisch en intuïtief in te stellen. Dat vereist even wat studie maar je kom er wel uit en eenmaal ingesteld heb je er geen omkijken meer naar.
De tracker houdt ook de afgelegde route bij en die kan je op je telefoon terug kijken. Handig als het ding door onbevoegden wordt meegenomen om te zien waar ze langs en heen zijn gereden, maar ook bruikbaar om je eigen ritten terug te kunnen kijken.
Kortom, installatie heel eenvoudig, was in een kwartiertje geregeld, en het ding doet wat hij moet doen. Nu in de praktijk wat meer mee spelen om eventuele andere nuttige mogelijkheden te ontdekken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 715
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: gps tracker

Bericht door websurfer »

Hier ook een Onntrack geinstalleerd maar ben sindsdien alleen maar in contact met de helpdesk.
ik gebruik de Onntrack pro app en ook het platform om te zien waar de bus is

ingestelde alarmen (vibratie geofence en voeding) maar krijg steeds een (oude) melding van een vibratiealarm (25 meldingen voor 1 alarm op zelfde dag-tijd en geen verdere meldingen van Geofence


geen idee wat ik fout doe of wat er fout ingesteld is en diverse keren hier over contact gehad maar gezien de reactie snappen zij mijn issue niet (zelfs na screenshots geen oplossing )

dus tevreden nee dat (nog) niet echt en nu verzoeken ze de tracker terug te sturen zodat zij hem kunnen testen
volgende week vakantie dus daarna maar eens alles verwijderen en resetten en hopelijk doet het dan na installatie wat het moet doen (correcte meldingen geven )
als het dan nog niet werkt dan maar retourneren als laatste optie !
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Plaats reactie