Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 ombouwen van model na 1996 naar model voor 1996

vragen over de T4
Plaats reactie
Randy34
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2024, 18:36

T4 ombouwen van model na 1996 naar model voor 1996

Bericht door Randy34 »

Hoi mede liefhebbers van de T4,

Twee jaar geleden heb ik mijn T4 omgebouwd naar een camper. Hier al veel plezier aan beleefd. Nu heeft helaas mijn motorblok (1.9TD) zijn laatste adem geblazen.
thumbnail_IMG_2329.jpg
Daarom heb ik besloten om een donorbus te kopen. Mijn bus komt uit 1994 en de donorbus uit 1996. Bij demontage kwam ik erachter dat er nog wel een paar veranderingen zijn aangebracht in de loop van de jaren. Hier had ik een paar vragen over en ik hoop dat jullie mij hierover een antwoord kunnen geven.

Snelheidsmeter
Mijn snelheidsmeter is nu met een kabel (mechanisch) en bij de donorbus elektrisch. Is het mogelijk om deze om te bouwen naar mechanisch?

Koppeling
Mijn koppeling is nu mechanisch en bij de donorbus hydraulisch. Is het mogelijk de mechanische koppeling in het donorblok te zetten i.p.v. de cilinder. Beide drukken een as naar binnen toch? Of is het beter om de hydraulische koppeling aan te houden en de pedalen/remvloeistofpotje van de donorbus ook over te zetten.

Dieselpomp
Bij mijn oude bloki zit de dieselpomp anders aangesloten dan bij de nieuwe. Bij de oude zitten twee stekkers aan de voorkant en een soort van as. De precieze werking weet ik niet. Kunnen jullie mij dit vertellen?
thumbnail_IMG_4651.jpg
Bij mijn nieuwe zit de stekkers anders geplaatst. Ook ziet het tandriemwiel er bij de nieuwe anders uit. De oude heeft een gat waarmee je de distributieriem op tijd kunt zetten. De nieuwe heeft dat niet.
thumbnail_IMG_4650.jpg
Kan ik de motorkabel wisselen met de donor kabelboom. Zodat alle stekkers hergebruikt kunnen wordenn?

Alvast bedankt!
Plaats reactie