hallo ik heb een t4 met een automaatbak die niet goed schakelt naar de 4
en nu zegt men dat de vijfde magneetklep stuk is nog nooit van gehoord
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
problemen met automaatbak t4
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:33
- Locatie: Hoogkerk
problemen met automaatbak t4
groeten uut hoogkerk
Re: problemen met automaatbak t4
Waarschijnlijk bedoel je dat de lockup niet meer werkt. Dat merk je doordat in de hoogste versnelling er slip optreed. Als de besturingselectronica slip in de lockup meet dan wordt de deze niet meer gebruikt. Na het afszetten van de motor wordt opnieuw geprobeerd de lockup te gebruiken.
- Christoffel
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: problemen met automaatbak t4
Ook van mening dat het je lock-up kan zijn.
Ga 60 km per uur rijden en ga eens met je gaspedaal spelen. Als nu je toerental gelijk meeveranderd met je gaspedaal, is je lock-up defect.( zie ook verder )
Als je hier te lang mee doorrijdt gaat ook je bronzen lagerbus van je koppelomvormer eruit, met gevolgschade van de rest van de bak.
Het kan overigens ook de regelunit zijn die defect is. De eindtrap die de magneetventielen aanstuurd brandt er dan uit waardoor geen lock-up meer mogelijk is, als storing zie je dan ook dat je magneetklep defect is.
Advies is om maar een gerenomeerd revicie bedrijf voor automaatbakken te gaan voor juiste diagnose.
Chris
Ga 60 km per uur rijden en ga eens met je gaspedaal spelen. Als nu je toerental gelijk meeveranderd met je gaspedaal, is je lock-up defect.( zie ook verder )
Als je hier te lang mee doorrijdt gaat ook je bronzen lagerbus van je koppelomvormer eruit, met gevolgschade van de rest van de bak.
Het kan overigens ook de regelunit zijn die defect is. De eindtrap die de magneetventielen aanstuurd brandt er dan uit waardoor geen lock-up meer mogelijk is, als storing zie je dan ook dat je magneetklep defect is.
Advies is om maar een gerenomeerd revicie bedrijf voor automaatbakken te gaan voor juiste diagnose.
Chris
Re: problemen met automaatbak t4
Nu de ervaring van mij:
De computer van de bak niet zomaar vervangen: let goed op het typenummer
en belangrijker nog als er een nieuw type geplaatst wordt (dus het modificatie
type met de lock up van 65 naar 85 km) altijd bestellen op Chassisnummer.
Zelfs dan gaat nog wel het een en ander mis....... en dan weet de VW dealer
het niet meer en het revisiebedrijf helemaal niet meer......
Er zijn meer dan 10 soorten computers van automaatbakken voor T4 bussen
1993 en 2003, en de ene computer kan echt niet in een andere T4, krijg je hele
rare klachten en schakelpatronen.
De computer van de bak niet zomaar vervangen: let goed op het typenummer
en belangrijker nog als er een nieuw type geplaatst wordt (dus het modificatie
type met de lock up van 65 naar 85 km) altijd bestellen op Chassisnummer.
Zelfs dan gaat nog wel het een en ander mis....... en dan weet de VW dealer
het niet meer en het revisiebedrijf helemaal niet meer......
Er zijn meer dan 10 soorten computers van automaatbakken voor T4 bussen
1993 en 2003, en de ene computer kan echt niet in een andere T4, krijg je hele
rare klachten en schakelpatronen.
Re: problemen met automaatbak t4
Hallo,
Misschien een domme vraag van mij maar hoe kan ik nou controleren of de lock-up op 65 of 85 zit?
Meer of minder gas geeft toch een ander schakelmoment?
Groeten Jan.
Misschien een domme vraag van mij maar hoe kan ik nou controleren of de lock-up op 65 of 85 zit?
Meer of minder gas geeft toch een ander schakelmoment?
Groeten Jan.
Re: problemen met automaatbak t4
Ga met een konstante snelheid van 70 km/uur rijden. Bij de oude besturing gaat de lockup in, bij de nieuwe nietZebra schreef:Hallo,
Misschien een domme vraag van mij maar hoe kan ik nou controleren of de lock-up op 65 of 85 zit?
Meer of minder gas geeft toch een ander schakelmoment?
Groeten Jan.
Wim