Het paaltje eindigde zo goed als klem tegen het motorblok aan, soort van precies tussen de dynamo (wel schampschot) en de dieselpomp, op de cosmetische zaken en een even platgedrukte koelleiding is alleen van 1 sensor de aansluitstekker bijna afgebroken, dat had dus veel gekker kunnen uitpakken... Maar ik zoek me een ongeluk naar welke sensor dat dan is? Hij zit op bracket met onderdeelnummer 7D0971789, nr 15A uit kabelboom 97162, en vanaf rechts gezien op de 3e plek. Ik vermoed op de 1e plek: snelheidssensor (?), op de 2e plek: gloeipluggen (?) en dan zou het zomaar de sensor voor de achteruit kunnen zijn (3579722752). Maar als ik daar op zoek vind ik alleen een losse sensor, terwijl het er op lijkt dat wat er nu zit toch echt een vaste aangegoten kabel moet hebben.
Op onderstaande foto's kun je de bracket nog nét zien onderop, in het midden, achter de knik in de koelslang: Hier wat dichterbij onder een andere hoek: En hier losgenomen uit de bracket:
Iemand een idee welk onderdeel ik hiervoor moet bestellen?
---
Ik kom voor de bumper op onderstaande (grotere) onderdelen uit:
7D0807221E bumper for models with fog lamps
7D0807045 bracket left
7D0807046 bracket right
7D0807183 bumper guide left
7D0807184 bumper guide right
En dan de kleine bevestigingsdingetjes er nog bij die vast ook kapot zijn. Op mijn syncro zit nu nog zo'n ventilatieroostertje, die moet ik volgens mij sowieso zelf in de bumper zagen.
Nu overweeg ik de achterbumper ook maar gelijk te vernieuwen, eigenlijk alleen maar voor het kleurverschil... Alleen beide worden door diverse merken aangeboden, van goedkoop tot best wel prijzig. Nu vroeg ik me natuurlijk af: van welk merk zijn ze kwalitatief gewoon erg goed en qua pasvorm uitstekend? Iemand hier ervaring mee? Gewoon het standaard wate ruwere zwarte plastic is prima.