Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Telefoonhouder zelf gefabriceerd

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wing64
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2024, 21:14
Locatie: Elburg

Telefoonhouder zelf gefabriceerd

Bericht door Wing64 »

Navigeren doe ik al meer dan 25 jaar m.b.t. TomTom. De laatste jaren gebruik ik TomTom Go Navigation (ook omdat je hierop routes kunt aanmaken wat voor rondreizen heel prettig kan zijn). Voor de T5 kon ik geen geschikte telefooncradle vinden dus heb ik vandaag zelf een gefabriceerd met een aluminium plaat van iets van 1 mm. Eerst een voorbeeld gemaakt op stevig papier. Vervolgens dit overgetekend op een aluminium plaat en dit uitzagen en bijvijlen. Niet vergeten een gat te maken waarmee ik de opening van de ventilatierooster kan blijven bedienen. Om het om de ventilatierooster te krijgen moest ik het aluminium op de montagepunten wel dunner vijlen.

In de grondlak en matzwart gespoten. Nog wat dun dubbelzijdig plakband op en achter de randen. En vervolgens een telefoonhouder van Brodit gemonteerd. Zie hier het resultaat.

Ik moet nog even uitzoeken hoe ik de onderkant van het middenconsol los kan maken zodat ik een lader achter het middenconsole kan wegwerken om vervolgens via een van de loze klepjes het laadsnoertje doorheen te leiden.
Bijlagen
Zijaanzicht.jpg
Vooraanzicht.jpg
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Telefoonhouder zelf gefabriceerd

Bericht door Remco_T5 »

Ziet er netjes uit. Ik heb zelf een houder besteld die achter een lamel van het rooster haakt. Werkt ook erg goed.
https://nl.aliexpress.com/item/10050048 ... pt=glo2nld
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
Wing64
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2024, 21:14
Locatie: Elburg

Re: Telefoonhouder zelf gefabriceerd

Bericht door Wing64 »

Dank je wel. Mijn ervaringen met zo'n houder op de lamellen is dat het minder stevig staat. Vaak verkoopt Brodit wel houders die een goede pasvorm hebben. Maar helaas niet voor de Transporter. Dan maar eentje zelf fabriceren. En, inmiddels komt ook een laadsnoer uit het dashboard om de telefoon mee op te kunnen laden. Dus, dat is ook vrij netjes weggewerkt. Misschien bouw ik nog een extra USB lader in het dashboardkastje in zodat de telefoon van de passagier ook uit het zicht opgeladen kan worden.
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1106
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Telefoonhouder zelf gefabriceerd

Bericht door SyncRoon »

https://www.broditcenter.nl/?mod=produc ... 3015&cid=0

brodit clips..... Heb ik al mijn andere wagens maar in de T5 gebruik ik een RAM-Mount ToughClaw met X-grip met inductie lader. Die verstelbare grijper neem ik mee op bv de trekker (aan handgreep) of in hoogwerker (rand bak). In de T5 zit die op de rand van je dashbordbakje geklemd. (bestelwagen dashbord)
Groet, Ronald
Plaats reactie