Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afvoer water verstopt

vragen over de T5
Plaats reactie
RealRedHair
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 aug 2022, 17:12

Afvoer water verstopt

Bericht door RealRedHair »

Hallo,

De afvoer water verstopt telkens weer opnieuw. Garage heeft nu paar keer vanaf buiten zijkant afvoer even met perslucht weer op gang gekregen maar al snel is afvoer weer verstopt. Ik denk dat er gewoon rotzooi in de tank zit(vorige eigenaar busje) en dat moe er uit. Als je van onderen afvoer op gang brengt helpt dat even maar al snel zinkt rotzooi naar beneden en is afvoer weer verstopt.

Hoe lossen we dat op? Chemische afvoer ontstopper lijkt me niet handig of kan dat met al het rubber en plastic? Afvalwatertank is ook lastig te bereiken. Andere tips? Hartelijk dank alvast.
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1106
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Afvoer water verstopt

Bericht door SyncRoon »

Gaat om je vuilwatertank? Spoelen helpt niet? Zit er te grof materiaal in dat niet organisch is? Kan je met een waterstofzuiger en (dunne) slang erin om proberen leeg te zuigen? Ik heb nog wel bio-afbreekbare enzyme tabletten voor een dixie welke in ieder geval organische resten (hehe) tot een mooie pulp maken (bv als er veel vet in zou drijven). Tasten kunststof ook niet aan. Ook al proberen te zien wat er nu in zit dat verstopt met bv een endoscoop?
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
cor_stijn
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2022, 14:21

Re: Afvoer water verstopt

Bericht door cor_stijn »

Ik heb de vuilwatertank een keer gereinigd door heel lang spoelen (steeds een verse gieter in de schoonwatertank en kraan aan) en elke keer als de afvoer stokte met een opblaaspomp voor luchtbedden even een zetje geven in het pijpje van de afvoer.
Uiteindelijk was alles er zo uit.
Groet, Chris
T4 California Coach 2002
RealRedHair
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 aug 2022, 17:12

Re: Afvoer water verstopt

Bericht door RealRedHair »

Dank ga even aan de slag met pomp kitesurfen. Goede suggestie.
Plaats reactie