Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zwarte rook bij optrekken en vollast

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Jokro
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 aug 2024, 20:35

zwarte rook bij optrekken en vollast

Bericht door Jokro »

hallo allemaal even voorstellen ik ben een nieuw lid, johnny uit almelo, gepensioneerd ,en toen een maar camper gekocht, ik heb een t4 2.5 avc california event 2003 orgineel met 199500 km volgens de teller, loopt als de brandweer,
deze is wel ingevoerd uit duitsland in 2021, ik heb het probleem dat hij zwart blijft roken, hij is 8 mnd geleden gechipt naar 130 pk, alle filters en olie,en vervangen bij een garage bedrijf, en loopt zeer goed, maar rookt stevig zwart, vooral bij het optrekken en doortrekken, test op de autobahn loopt hij richting 155-160, ik heb zelfvervangen, de luchtmassameter , de n75, alle vacuumslangen, de turbodrukmeter vervangen, alles orgineel bosch, ook de wastegate op druk gezet, beweegt, en werkt goed, ik weet het niet meer, hij is wel in een paar weken 4x in de noodloop gegaan, contact weer aan en hij loopt weer goed, gebruikt geen motorolie [ goed op niveau op de pijlstok] wat kan dat zijn, of wie herkend dit ???, groeten jk
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3993
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: zwarte rook bij optrekken en vollast

Bericht door krekwakwol »

Hallo Johnny, welkom hier op WjW.

Motorische en andere problemen kun je beter een nieuw topic voor aan maken, in dit geval bij T4.
viewforum.php?f=2

Dan heb je meer kans op passende reacties.
En camper gerelateerde zaken bij T4 camper.
Ook blijft het forum dan wat overzichtelijker voor mensen die wat zoeken.

Je zou je bericht kunnen aanpassen door op het pennetje te klikken en een gedeelte kopieren naar het genoemde rubriek.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34131
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zwarte rook bij optrekken en vollast

Bericht door Multivan Generation »

Zwarte rook is of te veel diesel, of te weinig lucht.
Ik zou als eerste de interkoeler en de slangen hiervan controleren.

Als dat roken/roeten direct na het chippen is opgetreden, dan zou ik daarmee terug gaan naar het bedrijf wat je chiptuning heeft uitgevoerd. Wellicht hebben die een foutje gemaakt? Zou kunnen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3993
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: zwarte rook bij optrekken en vollast

Bericht door krekwakwol »

Topicstarter heeft het probleem al verplaatst naar T4.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie