Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rammelende voor ophanging of wat anders?

vragen over de T5
Plaats reactie
arjankraaijkamp
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Rammelende voor ophanging of wat anders?

Bericht door arjankraaijkamp »

Ik heb bij mijn t5 2.5tdi multivan gerammel aan de voorwielophanging als je over klinkerwegen rijd naar een grote rit op vakantie met niet allemaal de besten wegen denk ik dat het erger is mijn vriendin hoor het niet
Ik heb hem met bieden wielen van de grond gezet en alles gecontroleerd wat ik denk dat kan rammelen maar geen reseltaat
Stabilisatie stangen
Draagarm rubbers
Fusekogels

Hebben meer mensen dit gerammel en is het niet erg of zie ik iets over het hoofd
De rechter aandrijfas is een half jaar geleden kompleet vervangen dus dat is het niet
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3993
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Rammelende voor ophanging of wat anders?

Bericht door krekwakwol »

Dan zou je de bus op de brug moeten(laten) controleren en met een paar bandenlichters alles controleren op ruimte.
Komt het onder de auto weg of meer aan de voorkant, want je hebt ook nog de veerpoot lagers bovenop die ruim kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door krekwakwol op 13 aug 2024, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Erik701
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13
Locatie: Leuven (BE)

Re: Rammelende voor ophanging of wat anders?

Bericht door Erik701 »

Zelfde meegemaakt, vertanding rechter aandrijfas versleten. Is een veel voorkomend probleem bij de T5, ik zou hem preventief (laten) nakijken en vervangen indien slijtage, anders sta je binnenkort ergens in panne.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34131
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rammelende voor ophanging of wat anders?

Bericht door Multivan Generation »

Erik701 schreef: 13 aug 2024, 14:41 Zelfde meegemaakt, vertanding rechter aandrijfas versleten. Is een veel voorkomend probleem bij de T5, ik zou hem preventief (laten) nakijken en vervangen indien slijtage, anders sta je binnenkort ergens in panne.
Die is een half jaar geleden al vervangen schreef hij.
Dus dat lijkt me niet erg voor de hand liggend.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Erik701
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13
Locatie: Leuven (BE)

Re: Rammelende voor ophanging of wat anders?

Bericht door Erik701 »

Mijn excuses, daar had ik over gelezen :)
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1106
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Rammelende voor ophanging of wat anders?

Bericht door SyncRoon »

Ik heb hetzelfde. Dacht eerst dat het de uitlaat was die uit de beugels hing maar na terugplaatsen op onverhard toch rammelende knikkers.... niks niet in de ophanging te vinden op de brug. Ook bij apk expres na laten kijken maar niks gevonden. Op aandrijfassen ook geen speling en het is echt links en rechts geknikker. Na verlof nog eens zoeken of het in torsiestang zit of in top bevestiging schokbreker of zo.
Groet, Ronald
Blacky1960
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2024, 17:48

Re: Rammelende voor ophanging of wat anders?

Bericht door Blacky1960 »

IK heb hetzelfde gehad en bleek dat na het vervangen van de remblokken, dat de veer over de remblokken en de remklauw niet juist was gemonteerd waardoor de remklauw ging rammelen.
Gebruikersavatar
Ludus
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 sep 2019, 14:10

Re: Rammelende voor ophanging of wat anders?

Bericht door Ludus »

Bij ons zelfde probleem. Schokbreker zat los in de veerschotel. Gat waar de bout doorheen zat was aardig uitgelubberd.
Geen idee of je hier iets aan hebt maar als je al het andere al gecontroleerd hebt zou ik dit zeker even (laten) checken.
Plaats reactie