Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

RAL kleur interieur T4 westfalia 2002

vragen over de T4
Plaats reactie
VWT4event2002
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2023, 21:06

RAL kleur interieur T4 westfalia 2002

Bericht door VWT4event2002 »

Dag allen, ik heb hiervoor al gezocht in het forum, maar niet gevonden. Ik vroeg mij af of iemand weet welke RAL kleur (grijs) de panelen van de keuken / kast en de tafel hebben van de T4 westfalia. Het is allemaal dezelfde kleur grijs. Ik wil wat beschadigingen gaan bijwerken.
Alvast bedankt. Groet, Chris
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2052
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: RAL kleur interieur T4 westfalia 2002

Bericht door Mickel Moen »

Mocht er geen direct antwoord komen.

Ga naar een goede verfzaak. Die kunnen met hun kleurenstalen dat wel uitzoeken. Naar ik weet is er ook apparatuur waarmee ze dat kunnen meten, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
cor_stijn
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2022, 14:21

Re: RAL kleur interieur T4 westfalia 2002

Bericht door cor_stijn »

Ik heb onlangs bij Crop nonpaints een scan laten maken van de kleur van de auto. Geen idee of dit ook op andere materialen/verfsoorten werkt.
Groet, Chris
T4 California Coach 2002
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1106
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: RAL kleur interieur T4 westfalia 2002

Bericht door SyncRoon »

Groet, Ronald
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1106
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: RAL kleur interieur T4 westfalia 2002

Bericht door SyncRoon »

Dat met RAL kleuren is leuk als je wat nieuws uitzoekt of je product een bepaalde kleur wil geven. Maar na jaren hangt het er wel van af hoe de kwaliteit van de verf is en aan hoeveel licht dat is blootgesteld geweest. Er kan een (onopvallend) kleurverschil zitten in de afwerking van je panelen vanwege gebruik en blootstelling aan licht waardoor een ogenschijnlijk goed gekozen kleur toch kan afwijken op bepaalde plekken.

Ik ken iemand in de buurt die een interieur d.m.v. airbrushen heeft laten bijwerken om deze minieme verschillen weg te werken.
Groet, Ronald
VWT4event2002
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2023, 21:06

Re: RAL kleur interieur T4 westfalia 2002

Bericht door VWT4event2002 »

Hartelijk dank voor de reacties. Ik wist niet dat ze de kleur konden scannen bij de bouwmarkt. Ik ga wel met de tafel naar de gamma en dan hoor ik het wel. Ik weet inderdaad dat de kleur nooit precies hetzelfde zal zijn, maar ik begin gewoon bij wat delen die niet heel erg opvallen en dan zie ik wel wat het resultaat wordt.
Bedankt en groet, Chris
Plaats reactie