Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ombouw T6 L2

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1106
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Ombouw T6 L2

Bericht door SyncRoon »

Dat kan heel krap worden en is kwestie van nameten. Als je voor lithium kiest heb je wellicht wat meer keuze in maatvoering en montageposities. Ik had een originele accubevestiging onder de voorstoel maar deze plaatst de accu horizontaal ten opzichte van de iets schuine cabinevloer. Dan past dat met de ruimte onder de stoel maar het draaiplateau zou de accu(polen) raken. Met de verhoging van RIB was dat terug OK. Ik heb toen bij BM parts 2 accubakken (bodemplaat) uit de motorruimte gekocht en deze in de standaard consoles gelast. Accu staat nu met de helling van de cabinevloer en de polen zitten dan aan de lage kant (achterzijde) laag genoeg maar nog wel dicht op je console frame. Met de verhoging ertussen dan ook geen probleem met de polen aan voorzijde. Bij de Aguti H250 consoles zouden de accubevestigingen en handrem verlager bij zitten. Ben benieuwd.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 358
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: Ombouw T6 L2

Bericht door Dropmans »

Mooi project, al verder geklust?

Zit voorzichtig ook een beetje rond te kijken, zou ook wel naar T6 willen, voor meer comfort en ietwat voor het milieu enzo (zou eigenlijk ook wel benzine willen).

Zou het denk ik ook zo een beetje aan pakken, grote klappen door een camperbouwer en verder zelf af bouwen.
Heeft Aart ook de keuring verzorgt (dak en bank)
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
ThoSho
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 feb 2024, 22:17

Re: Ombouw T6 L2

Bericht door ThoSho »

Ja, hebben ze allemaal keurig geregeld. Ben erg tevreden over hoe het gegaan is.
Dropmans schreef: 21 aug 2024, 10:51 Mooi project, al verder geklust?

Zit voorzichtig ook een beetje rond te kijken, zou ook wel naar T6 willen, voor meer comfort en ietwat voor het milieu enzo (zou eigenlijk ook wel benzine willen).

Zou het denk ik ook zo een beetje aan pakken, grote klappen door een camperbouwer en verder zelf af bouwen.
Heeft Aart ook de keuring verzorgt (dak en bank)
RHH
Berichten: 397
Lid geworden op: 19 mar 2012, 19:35

Re: Ombouw T6 L2

Bericht door RHH »

Hallo Thomas

Zijn jullie toevallig 1 augustus met de boot van helsingor naar helsingborg overgegaan

Er stond namelijk een bus voor ons met dezelfde kleur en een stikker van aart camperbouw achterop

En het was ook een lengte 2


Gr Rinke
a silence so loud
ThoSho
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 feb 2024, 22:17

Re: Ombouw T6 L2

Bericht door ThoSho »

Nee
RHH schreef: 02 sep 2024, 21:10 Hallo Thomas

Zijn jullie toevallig 1 augustus met de boot van helsingor naar helsingborg overgegaan

Er stond namelijk een bus voor ons met dezelfde kleur en een stikker van aart camperbouw achterop

En het was ook een lengte 2


Gr Rinke
Plaats reactie