Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

alarm gaat af bij starten, wat is het probleem

vragen over de T4
Plaats reactie
peter s

alarm gaat af bij starten, wat is het probleem

Bericht door peter s »

problemen gehad na starten T4.
alarm gaat af - is accu het probleem (te oud misschien ?) kan het te maken hebben met de centrale vergrendeling ?
Hanz

Re: alarm gaat af bij starten, wat is het probleem

Bericht door Hanz »

Bij mijn weten heeft de T4 nooit standaard een alarm gehad dus zal het om een later ingebouwd alarm gaan. Lastig te zeggen wat er mis is, dan zal je toch wat meer informatie moeten geven wat voor soort alarm, hoe aangesloten en waar het op reageert. En ook hoe het in het verleden wel functioneerde.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
T4Twin0182

Bericht door T4Twin0182 »

Hanz schreef: 24 sep 2024, 15:59 Bij mijn weten heeft de T4 nooit standaard een alarm gehad dus zal het om een later ingebouwd alarm gaan. Lastig te zeggen wat er mis is, dan zal je toch wat meer informatie moeten geven wat voor soort alarm, hoe aangesloten en waar het op reageert. En ook hoe het in het verleden wel functioneerde.
Mijn T4 heeft een alarm van fabriekaf. Je kon het destijds bestellen en de dealer liet dit door een andere partij installeren in huis bij hun. Zo ging dit tm 2018 (toen werkte ik zelf nog bij de vw dealer) nogsteeds zo.
Hanz

Bericht door Hanz »

T4Twin0182 schreef: 24 sep 2024, 21:15 Mijn T4 heeft een alarm van fabriekaf. Je kon het destijds bestellen en de dealer liet dit door een andere partij installeren in huis bij hun.
Dat is dus niet echt af fabriek maar een optie die later werd ingebouwd. En de vraag is of alle dealers bij dezelfde derde partij hetzelfde alarm in lieten bouwen. Zoals jij het beschrijft kan ik mij goed voorstellen dat er diverse varianten zijn geweest. Ik denk dat het toch handig is als de topic starter wat meer informatie geeft. We weten nu zelfs het bouwjaar niet.

Maar misschien helpt deze link viewtopic.php?t=30749
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie