Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 achterklep gezocht

Geen bedrijven , alleen voor de weetjewellers.
Is er na 21 dagen niet meer op gereageerd dan verdwijnt de topic.
Je moet minimaal 5 topics hebben geschreven om hier een topic te kunnen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1536
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

T5 achterklep gezocht

Bericht door bvddobb »

Heeft of weet iemand een beetje een knappe klep? We hebben op vakantie een ongelukje gehad…

IMG_4762.jpeg
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: T5 achterklep gezocht

Bericht door SyncRoon »

Na mijn omgeval heb ik aardig wat kleppen te koop bekeken maar meeste waren echt wel 'knudde'. Dan kan je beter je eigen klep laten repareren misschien. Ik heb bij Venyard in Roosendaal geluk gehad dat ze vrijdags een T5 gezet hadden en maandag ik de nodige onderdelen er van kon slopen. Was een witte klep aan buitenzijde overgespoten. Licht roest aan onderrand van slepen over de bumper en roest aan de gaten achter de kentekenverlichtinghouder in het midden. Dat zelf opgeknapt en de klep mee laten spuiten met de overige schade. Ruit zelf van de schade klep na het spuitwerk van de vervang terug ingelijmd.

Nieuwe klep stond op de schadelijst voor 1400 euro. Als je dan alle logo's, in/uit/overbouwen, spuitwerk, raam plaatsen etc rekent..... gaat ver over de 2000 heen. Meeste kleppen zie je rond 500 tot 1000 euro. Maar daar zit nog veel rotzooi tussen.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 4046
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T5 achterklep gezocht

Bericht door krekwakwol »

In Polen of een ander oostblokland repareren ze dit gewoon netjes en ik denk dat dit prijstechnisch ook wel aantrekkelijk.is.
Dus reisje oostblok? En omdat jullie van uitdagingen houden, misschien ergens in het Tatragebergte.😉

Of anders hier.
https://www.kleinanzeigen.de/s-auto-rad ... ppe/k0c210
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Angelo-anneveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: T5 achterklep gezocht

Bericht door Angelo-anneveld »

Hoi ik heb eventueel nog wel een klep te koop.
Kleur is alleen wel LB9A.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1536
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T5 achterklep gezocht

Bericht door bvddobb »

Angelo-anneveld schreef: 12 okt 2024, 09:37 Hoi ik heb eventueel nog wel een klep te koop.
Kleur is alleen wel LB9A.
Kleur is geen probleem. Als het nog maar een beetje knappe klep is!
Ik stuur je een PB.
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 326
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: T5 achterklep gezocht

Bericht door Deskman »

Hou je er wel rekening mee dat je California-binnenkant niet zomaar in iedere klep past en dat je dubbel glas hebt...
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Angelo-anneveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: T5 achterklep gezocht

Bericht door Angelo-anneveld »

Deskman schreef: 14 okt 2024, 10:34 Hou je er wel rekening mee dat je California-binnenkant niet zomaar in iedere klep past en dat je dubbel glas hebt...


Je kan je cali set in principe in elke klep monteren. Al verschillende keren gedaan..
het is iets lastiger in een klep zonder raam. Maar ook dat is gewoon te doen.

Groetjes
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 326
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: T5 achterklep gezocht

Bericht door Deskman »

OK, goed te weten.
Mij was anders verteld. Dat er extra montagebeugels in een Cali-klep gelast zijn.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1536
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T5 achterklep gezocht

Bericht door bvddobb »

Deskman schreef: 14 okt 2024, 10:34 Hou je er wel rekening mee dat je California-binnenkant niet zomaar in iedere klep past en dat je dubbel glas hebt...
Dankjewel, dat zijn inderdaad punten van aandacht!
Het dubbelglasraam wordt uit de oude klep gehaald en dan overgezet, en de California-bekleding kan volgens onze schadereparateur gewoon worden overgezet, zoals Angelo ook aangeeft. Op beider oordeel vertrouwen we dan nu maar even!
Voor ons is het allemaal nieuw.
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 326
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: T5 achterklep gezocht

Bericht door Deskman »

Het blijft hard zoeken. De meeste busjes eindigen met onbruikbare achterkantjes.

IMG_2071.jpeg
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Angelo-anneveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: T5 achterklep gezocht

Bericht door Angelo-anneveld »

Deskman schreef: 14 okt 2024, 10:51 OK, goed te weten.
Mij was anders verteld. Dat er extra montagebeugels in een Cali-klep gelast zijn.
In een originele klep zitten alleen speciale popnagels met draadeind erin. Maar deze kun je ook aanschaffen en plaatsen
Plaats reactie