Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Aanschaf T5 camper
- Martens-Tvier
Aanschaf T5 camper
Hoi,
Na ca. 10 jaar in een (Westfalia) T4 California Coach (2003) te hebben gereden, overwegen we de overstap naar iets nieuwers. En dat lijkt een later model T5 California te moeten worden.
Brandstof en bak hebben we nog niet scherp.
Onze T4, met 2,5 TDi (ACV) motor heeft ons nooit laten staan maar er komen wat duurdere reparaties aan (koppeling, incl. 2MV, nieuwe tent) en het feit dat het een milieuklasse 2 is helpt ook niet.
Inmiddels ben ik redelijk ervaren op het gebied van de T4 maar ik ben een leek op het vlak van de “do’s en don’ts” van de T5.
De vraag is dan ook: welke motoren en “bakken” van een T5 hebben ongeveer de betrouwbaarheid van onze huidige 2,5 TDi? Waar verder op te letten? Wat moeten we juist niet doen?
Dank alvast!
Na ca. 10 jaar in een (Westfalia) T4 California Coach (2003) te hebben gereden, overwegen we de overstap naar iets nieuwers. En dat lijkt een later model T5 California te moeten worden.
Brandstof en bak hebben we nog niet scherp.
Onze T4, met 2,5 TDi (ACV) motor heeft ons nooit laten staan maar er komen wat duurdere reparaties aan (koppeling, incl. 2MV, nieuwe tent) en het feit dat het een milieuklasse 2 is helpt ook niet.
Inmiddels ben ik redelijk ervaren op het gebied van de T4 maar ik ben een leek op het vlak van de “do’s en don’ts” van de T5.
De vraag is dan ook: welke motoren en “bakken” van een T5 hebben ongeveer de betrouwbaarheid van onze huidige 2,5 TDi? Waar verder op te letten? Wat moeten we juist niet doen?
Dank alvast!
T4 California Event 2.5 TDi 2003
- krekwakwol
Re: Aanschaf T5 camper
Kijk eens op dit topic, daar staat zelfs informatie over T5 motoren en knikkerbakken.
Maar vooral informatie waar je wel wat mee kunt.
viewtopic.php?t=72252
viewtopic.php?t=72252
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Martens-Tvier
Top, dankjewel!krekwakwol schreef: ↑23 sep 2024, 21:21 Kijk eens op dit topic, daar staat zelfs informatie over T5 motoren en knikkerbakken.
viewtopic.php?t=72252
Qua diesel lijkt er consensus te zijn over de 2.0 TDI 140PK, met DSG of handbak.
En wat betreft benzinemotoren?
- krekwakwol
Heb ik geen ervaring mee, dus kan ik je geen informatie over geven.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Ik heb praktijkervaring met T5 TSI uit 2014. Gekocht met 169.000 op de klok en staat nu, 5 jaar later, op 220.000. Geen issues gehad in die tijd, niet met het blok en verder ook geen gekkigheid. Alleen het normale onderhoud.
Er zijn er wel meer hier met een TSI, Edjeraketje bijvoorbeeld.
Er zijn er wel meer hier met een TSI, Edjeraketje bijvoorbeeld.
- Jan anno NU
Een benzine uitvoering wordt wel intressant als het kwart tarief verdwijnt met ingang van 1 januari 2026
Alleen jammer dat je ze bijna niet tegenkomt , en ja zoek eens in duitsland krijg je dan te horen maar of je dat wil.
En ben ook wel benieuwd naar de rijervaring , de diesel staat immers bekend om zijn koppel.
Wat ook wel jammer is , mocht je vragen hebben over je benzine motor zal je weinig respons krijgen op dit forum.
Slechts een enkeling rijdt er mee.
Alleen jammer dat je ze bijna niet tegenkomt , en ja zoek eens in duitsland krijg je dan te horen maar of je dat wil.
En ben ook wel benieuwd naar de rijervaring , de diesel staat immers bekend om zijn koppel.
Wat ook wel jammer is , mocht je vragen hebben over je benzine motor zal je weinig respons krijgen op dit forum.
T4 2,5 TDI 2002
Verbruik van de benzine blokken is wel redelijk hoog heb ik begrepen, ook iets om rekening mee te houden in de berekeningJan anno NU schreef: ↑24 sep 2024, 09:12 Een benzine uitvoering wordt wel intressant als het kwart tarief verdwijnt met ingang van 1 januari 2026
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
- Martens-Tvier
Dank zover voor alle reacties! We gaan komende maanden op zoek (bij verkopers uit de regio zoals Josh Schippers en Scharphof)
Een TSI rijdt fijn, koppel van 350 Nm bij 1500 rpm voor de 204pk-versie. Vergelijkbaar met een diesel dus.
Verbruik van onze Beach is tussen 1:8 (130 km/u volgeladen in vakantiemodus) en 1:12,5 (leeg, 100km/u). Maar zoals met elke auto sterk afhankelijk van rijstijl.
Ik zou eens gaan testrijden met verschillende versies.
Verbruik van onze Beach is tussen 1:8 (130 km/u volgeladen in vakantiemodus) en 1:12,5 (leeg, 100km/u). Maar zoals met elke auto sterk afhankelijk van rijstijl.
Ik zou eens gaan testrijden met verschillende versies.
Jammer dat benzine versies vaak een beetje lastig te vinden zijn...
- Multivan Generation
- Contacteer:
Over ervaringen van rijden met verschillende motoren in de T6 heb ik eens een topic geopend met daarin een linkje waarin iemand zijn ervaringen beschrijft.
Kan ook wel eens handig zijn
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
die ben ik idd wel eens tegen gekomen, volgens mij was de conclusie aangaande benzine dat je het best een beetje de hoge vermogens kan hebben (maar opsteller had duidelijk een voorkeur voor diesel)Multivan Generation schreef: ↑25 sep 2024, 17:42 Over ervaringen van rijden met verschillende motoren in de T6 heb ik eens een topic geopend met daarin een linkje waarin iemand zijn ervaringen beschrijft.
Toch denk ik dat benzine wel steeds meer gaat leven onder de camperaars, ik denk ook met de nieuwe regeling halftarief, het viel mij op de beurs in Hardenberg op dat mensen er echt naar vroegen
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik kan begrijpen dat je zo'n dure aanschaf met vertrouwen wilt kopen. Zij halen de meeste auto's denk ik, zelf ook uit Duitsland. Als je dat zelf doet, dan kun je dus geld besparen en eventueel zelf nog met een verkoper onderhandelen. Durf je dat niet, ben je de taal niet machtig of wil je meer zekerheid met bijvoorbeeld garantie, dan kun je bij een professionele verkoper in Nederland een zoekopdracht weg leggen..Martens-Tvier schreef: ↑25 sep 2024, 08:13 Dank zover voor alle reacties! We gaan komende maanden op zoek (bij verkopers uit de regio zoals Josh Schippers en Scharphof)
Groeten Peter
PS hou mobile.de maar eens een tijdje in de gaten, en skip de 180pk biTDI en de 204/199pk TDI
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Martens-Tvier
Dank Peter en anderen voor de aanvullende informatie en tips.
Onze huidige T4 is ook een import uit Dld. Ik zou dat zelf kunnen (woon nog geen 15 km van Dld en spreek/lees prima Duits), maar ik heb geen tijd voor dat administratieve proces rondom import. Dan gun ik een betrouwbare handelaar liever z’n marge.
Onze huidige T4 is ook een import uit Dld. Ik zou dat zelf kunnen (woon nog geen 15 km van Dld en spreek/lees prima Duits), maar ik heb geen tijd voor dat administratieve proces rondom import. Dan gun ik een betrouwbare handelaar liever z’n marge.
.Dropmans schreef: ↑26 sep 2024, 10:22die ben ik idd wel eens tegen gekomen, volgens mij was de conclusie aangaande benzine dat je het best een beetje de hoge vermogens kan hebben (maar opsteller had duidelijk een voorkeur voor diesel)Multivan Generation schreef: ↑25 sep 2024, 17:42 Over ervaringen van rijden met verschillende motoren in de T6 heb ik eens een topic geopend met daarin een linkje waarin iemand zijn ervaringen beschrijft.
Toch denk ik dat benzine wel steeds meer gaat leven onder de camperaars, ik denk ook met de nieuwe regeling halftarief, het viel mij op de beurs in Hardenberg op dat mensen er echt naar vroegen
Ik ben ook van mening dat een benzine versie wel interessant kan zijn maar het verbaasde mij dan ook dat op de camper en caravan beurs in Utrecht een paar weken geleden allen maar diesel varianten stonden. Ik heb het nog gevraagd maar dat zat niet in het programma en kwam er voorlopig nog niet aan. Wel vreemd. Weten zij meer
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA)