Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

The Eagle has landed

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Sander72
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2024, 19:26

The Eagle has landed

Bericht door Sander72 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Sander en ik ben sinds een paar weken eigenaar van een VW T5.2 California 140ok diesel uit 2013 met net geen 170K km op de klok. Deze is ter vervanging van een heel ander type auto, namelijk een heuse 4x4 Toyota Landcruiser 200 v8 diesel. Daar kon ik ook in slapen, maar het comfort is toch een stuk minder en ik kwam tot de conclusie dat die auto wel enorme offroad capaciteiten heeft, maar ik niet.

Ik heb nog nooit eerder een camper gehad maar ben intussen wel aan het uitzoeken welke upgrades ik wil hebben. Zo heb ik intussen een stel andere velgen (zie foto) en banden, dat laatste omdat deze 3PMF zijn en ik regelmatig in Duitsland op pad ben in de weekends. Ook ben ik aan het kijken naar zonnepanelen en vervanging van de AGM accu’s door LiFePo4, aangezien de AGM’s op sterven na dood zijn.

Waarom als onderwerp “The Eagle has landed”? Nou die ligt een beetje voor de hand denk ik, gezien de toevoeging die ik achterop heb geplaatst ;-)

Ik hoop hier veel informatie te kunnen vinden over het wel en wee(tje), maar vooral veel plezier te hebben van de uitstapjes en reizen met mijn nieuwe aanwinst, The Eagle.

Groet,
Sander
Bijlagen
IMG_1218.jpeg
IMG_1217.jpeg
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 4046
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: The Eagle has landed

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier Sander, veel kampeerplezier met je Hotel California en hier op het forum.
Had je geen stapje opzij willen doen naar een California 4motion, vanuit een Landcruiser?
Mooie wielen trouwens.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 5128
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: The Eagle has landed

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum Sander met je hotel California. Maar wees gewaarschuwd, zo'n busje is een soort van verslaving.
'You can check out any time you like, but you can never leave.'
Desondanks veel plezier met je camper.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Sander72
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2024, 19:26

Re: The Eagle has landed

Bericht door Sander72 »

krekwakwol schreef: 23 okt 2024, 10:13 Welkom hier Sander, veel kampeerplezier met je Hotel California en hier op het forum.
Had je geen stapje opzij willen doen naar een California 4motion, vanuit een Landcruiser?
Mooie wielen trouwens.
Dank je. Heb er idd over nagedacht om een 4motion te zoeken maar die zijn schaarser en vielen vaak niet binnen mijn budget. Meer bodem vrijheid kan altijd nog geregeld worden.

De wielen zijn Dotz 4x4 Modular Beadlock 2 in 17 inch. Dat is een stalen velg maar geen echte beadlock, alleen de look.
Sander72
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2024, 19:26

Re: The Eagle has landed

Bericht door Sander72 »

Hanz schreef: 23 okt 2024, 11:24 Welkom op het forum Sander met je hotel California. Maar wees gewaarschuwd, zo'n busje is een soort van verslaving.
'You can check out any time you like, but you can never leave.'
Desondanks veel plezier met je camper.
Haha, mooie toepasselijke quote. De Landcruiser was al een verslaving qua upgrades dus ik weet wat me te wachten staat maar toch bedankt met voor de “waarschuwing”.
Plaats reactie