Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Multivan bekleding
Multivan bekleding
Hi,
De bekleding van mijn Multivan achterin laat los. Deze zou ik graag willen vervangen of repareren. Echter heb ik geen idee hoe ik deze kan vervangen.
Ik heb alle bakjes en uitklap delen los gehaald maar daar kom ik niet verder mee. Moet ik de hele zijkant eruit halen om daar bij te kunnen?
Zou heel fijn zijn als iemand mij hiermee op weg zou kunnen helpen.
Zie pijlen op de foto.
Groet.
De bekleding van mijn Multivan achterin laat los. Deze zou ik graag willen vervangen of repareren. Echter heb ik geen idee hoe ik deze kan vervangen.
Ik heb alle bakjes en uitklap delen los gehaald maar daar kom ik niet verder mee. Moet ik de hele zijkant eruit halen om daar bij te kunnen?
Zou heel fijn zijn als iemand mij hiermee op weg zou kunnen helpen.
Zie pijlen op de foto.
Groet.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Multivan bekleding
Ik denk dat je, helaas beide panelen los moet halen.
Daarbij ook de B-stijl, C-stijl en D-stijl lijsten en de bestuurdersgordel en de gordel links achter.
Succes
Daarbij ook de B-stijl, C-stijl en D-stijl lijsten en de bestuurdersgordel en de gordel links achter.
Succes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ah okay, bedankt.
U zegt “ik denk” maar ik ga ervan uit dat U het wel zeker weet.
Dat wordt een hele klus. Ik heb het Haynes werkplaats handboek gekocht maar daar staat hierover helaas niets in.
Iemand enig idee hoe ik daarover informatie kan vinden of maar gewoon aan beginnen?
Groet.
Dat wordt een hele klus. Ik heb het Haynes werkplaats handboek gekocht maar daar staat hierover helaas niets in.
Iemand enig idee hoe ik daarover informatie kan vinden of maar gewoon aan beginnen?
Groet.
-
Het stelt eigenlijk weinig voor..RogieR_01 schreef: ↑20 sep 2024, 09:52 Ah okay, bedankt.
Groet.
Gewoon aan beginnen. Eerste de B styl en c styl verwijderen.
En de overgang onder C styl zit een plastic kap daaronder zitten een aantal torx 20 schroefjes
Duidelijk.
Iets anders. Bij de oudere Multivans is dit een bekend probleem (loslaten van de bekleding).
Heeft iemand wel eens wat anders geprobeerd? Opnieuw de bekleding vast plakken (zonder alles los te maken) of de schuim met iets anders bekleden of behandelen?
Het probleem is nu dat 1 het er niet uit ziet en 2 de schuim afgeeft en je er dus vies van wordt.
Of kan ik er niet aan ontkomen om het geheel te demonteren?
Groet.
Iets anders. Bij de oudere Multivans is dit een bekend probleem (loslaten van de bekleding).
Heeft iemand wel eens wat anders geprobeerd? Opnieuw de bekleding vast plakken (zonder alles los te maken) of de schuim met iets anders bekleden of behandelen?
Het probleem is nu dat 1 het er niet uit ziet en 2 de schuim afgeeft en je er dus vies van wordt.
Of kan ik er niet aan ontkomen om het geheel te demonteren?
Groet.
-
Je kan het altijd proberen. Ergste geval moet je het alsnog loshalen..
Daar heb je ook gelijk in
Heeft iemand hier al eens zijn vingers aan gebrand?
Ik kan hier verder geen informatie over vinden. Misschien dat iemand weet waar ze de bekleding kunnen maken of opknappen?
Ik kan hier verder geen informatie over vinden. Misschien dat iemand weet waar ze de bekleding kunnen maken of opknappen?
Ik heb zelf een paar panelen waarbij de stof wat los laat. Nog niet onoverkomelijk maar ik snap je ergernis als het zo zit. Volgens mij zit het gedeelte met stof als onderdeel in het paneel geklemd en dan met smeltpunten vastgezet. Dus plastic drager met stof in het paneel op punten met elkaar versmolten/gelast. De afwerkstrip zit er met clips in gedrukt, het is niet dat deze strips de stof klemmen.
Groet, Ronald
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik heb mijn panelen zelf los gehaald en na isoleren weer geplaatst. Die delen die bij jou problematisch zijn, zitten, volgens mij vastgesmolten aan de achterzijde. Dus ze hebben die stoffen paneeltjes met langere staafjes door het paneel gestoken en de uitstekende staafjes dichtgesmolten zodat het paneeltje vast zit.
Als je dat wilt demonteren, dan heel voorzichtig los maken vanaf de achterzijde.
Het kan zijn dat het met ringetjes vastzit, maar ik denk het eigenlijk niet.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
All,
Geprobeerd te lijmen, zonder resultaat. Bleef niet plakken.
Nu gekozen voor de snelle weg. Netjes terug gestopt met plamuurmes. Ik denk dat ik boven en onder in de lengte richting nog een dunne strip er tussen duw zodat het geheel niet meteen los komt als iemand zijn arm erop legt.
Toch maar op zoek naar volledig nieuw achter interieur Multivan. Ik zie ze op EBay nog wel eens voorbij komen. Op Marktplaats is het allemaal trash.
Grt.
Geprobeerd te lijmen, zonder resultaat. Bleef niet plakken.
Nu gekozen voor de snelle weg. Netjes terug gestopt met plamuurmes. Ik denk dat ik boven en onder in de lengte richting nog een dunne strip er tussen duw zodat het geheel niet meteen los komt als iemand zijn arm erop legt.
Toch maar op zoek naar volledig nieuw achter interieur Multivan. Ik zie ze op EBay nog wel eens voorbij komen. Op Marktplaats is het allemaal trash.
Grt.
Dus mocht iemand een goed achter interieur aanbieden dan heb ik interesse.
Past het interieur van een GP trouwens ook, weet iemand dat?
Past het interieur van een GP trouwens ook, weet iemand dat?
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ja dat past, want de carrosserie is immer hetzelfde.
Dat geeft de burger moet. Bedankt!
Wat voor lijm heb je gebruikt? Ik meen dat spuitlijm in dit soort gevallen wel zou moeten werken.