Grotere wielen kosten meer kracht. Daardoor gaat de acceleratie achteruit. Denk dat boven de 120pk dit niet zo een probleem is. Rij zelf een 174pk met 235/70R16 en ook met aanhangers goed te doen. Ook op hellingen en in bergen merk je het natuurlijk. Je zal iets eerder een tandje terug moeten.
Ah uiteraard.
Er ligt bij mij nu 235/55/17 onder. Dus als ik naar 16 inch ga met hogere banden zal het ongeveer hetzelfde blijven. Misschien een band zoeken met iets minder grof profiel maar dezelfde uitstraling.
Ik rij op 235/65R17, dit is de maximale maat die onder mijn bus past zonder aanpassingen.
2.5 Tdi met 130 pk.
Mijn bus heeft nergens last van met optrekken, zware aanhangers pakt ie ook gewoon mee. Alleen de teller klopt niet meer, maar ik rij toch op de navigatie
Kijk uit met bf goodrich.
Ik vindt ze levensgevaarlijk op nat asfalt.
Heb deze nu geweldig in terrein maar echt niet fijn op asfalt
Dit is de mud versie,en ik had de K2O op de subaru.
Maar rij de rest van het jaar op 4 seizoensbanden.
Tijdens de vakantie de bf goodrich
Ik ben voor de Hankook gegaan. Prijs kwaliteit verhouding best goed leek me. En op het asfalt waar ik eigenlijk altijd rijdt ook prima. Deze maken ook geen lawaai.
propje schreef: 20 dec 2024, 10:01
Er is een GROOT verschil tussen MUD en AT banden ...
Ik weet het daarom schrijf ik erbij bf goodrich KO2 dat is een stenen band AT ook ronduit gevaarlijk bij nat.
Nu rijd je ook wel onmeunig hard de bochten door met een subaru.
Ik weet het daarom schrijf ik erbij bf goodrich KO2 dat is een stenen band AT ook ronduit gevaarlijk bij nat.
Nu rijd je ook wel onmeunig hard de bochten door met een subaru.
Subaru's zijn toch ook wel een klasse apart, jammer dat ze geen bussen maken als de transporter.
Zelf jaren Forester gereden, voor dat er een Transporter kwam.
Pascal-141 schreef: 20 dec 2024, 14:19
Ik denk dat een ieder wel even mag nadenken en 'testen' hoe een band, welke dan ook, reageert onder zijn/haar wagen bij excessieve omstandigheden. Dan kom je niet voor verrassingen te staan. Aanpassen aan de omstandigheden op basis van je gezond verstand... als je dat nog ergens hebt met podcast, muziek, telefoon afleiding etc.