Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schotland januari 2025

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Plaats reactie
bvddobb

Schotland januari 2025

Bericht door bvddobb »

We hadden twee weken vrij, allebei, en wisten tot op het laatst niet waar we heen zouden. In een opwelling is het weer Schotland geworden!

Jullie kunnen ons reisverslag op Polarsteps volgen!

Gretna Green
Gretna Green
J vd Pal

Re: Schotland januari 2025

Bericht door J vd Pal »

Gretna Green, gaan jullie stiekem trouwen? :knipoog

Veel plezier daar, mooi land.
Groeten

Jasper

2002 California Event ACV Reflex Silver
bvddobb

Bericht door bvddobb »

Het is hier ‘s nachts best koud. En onze standkachel begint sinds gisteren geluiden te maken als van een stervende lager van de ventilator… Hij is al 17 jaar oud, en Webasto geeft maar 10 jaar garantie… 🫣 Het is een onderdeel dat wij héél veel gebruikt hebben, met onze winterkampeergewoonten. Hopen dat ‘ie het nog 2 nachten uithoudt tot we weer op de boot naar huis zijn…

Dan maar weer eens zien. Is de ventilator te vervangen? Of wordt het een hele nieuwe Webasto, na 17 jaar…
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Als je handig bent, zou een lagertje wel te vervangen zijn.
Tenminste dat doe ik als eerste altijd.(zelf proberen :knipoog )

Btw, heb je al een dopje, want ik kan het bericht over het achterklepdopje niet weer vinden.
Laatst gewijzigd door krekwakwol op 10 jan 2025, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
J vd Pal

Bericht door J vd Pal »

Misschien dat Oskar hier op het forum kan helpen. Hij is erg handig met die standkachels.
Groeten

Jasper

2002 California Event ACV Reflex Silver
bvddobb

Bericht door bvddobb »

krekwakwol schreef: 09 jan 2025, 21:47 Als je handig bent, zou een lagertje wel te vervangen zijn.
Als ik de kachel schoon voor me op tafel (laboratorium-situatie) zou liggen, zou me dat wel lukken. Maar in combinatie met uitbouwen vanonder de bus en later weer werkend terug inbouwen, pas ik.
krekwakwol schreef: 09 jan 2025, 21:47 Btw, heb je al een dopje, want ik kan het bericht over het achterklepdopje niet weer vinden.
Nee, ik ben daar nog niet verder achteraan gegaan. Heb al jullie gesuggereerde links bewaard, en zal daar binnenkort eens werk van maken!
bvddobb

Bericht door bvddobb »

Inmiddels zijn we weer thuis, de standkachel heeft het prima gehouden, en Marga heeft weer een fotoalbum samengesteld, voor wie geïnteresseerd is. En allemaal nog een héél goed Nieuwjaar! Slàinte!

Afbeelding
Blue Moon

Bericht door Blue Moon »

Mooi! Jullie hebben weer een mooi tripje achter de rug, Schotland in de sneeuw :sjaal
Plaats reactie