Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Transporter versus Transit
- Multivan Generation
- Contacteer:
Transporter versus Transit
Wat vinden jullie?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Transporter versus Transit
Tsja... De hoofdconclusie is: voor een vergelijkbare auto is de Ford in aanschaf goedkoper dan de VW. Dat lijkt me geen verrassing. Wat betreft de 'brand value' in zijn geval (zijn er meer potentiële huurders voor VW campervans dan voor Ford-campervans? Ik denk het wel. Is er later een grotere restwaarde voor een VW dan voor een Ford? Ik denk het wel.) is het toch koffiedik kijken.
Zelf zijn wij niet zo geïnteresseerd in een 'kale' transporter voor (zelf)conversie, maar evt. in een complete kant-en-klare campervan. De nieuwe California heeft voor ons afgedaan. Wat een nepcamper. Dus misschien een Ford/VW-conversie, ooit? Ze beginnen te verschijnen. Hier is er een die ons al wel lijkt, ongeveer even duur als een vijf jaar oude T6 Cali kopen met ongeveer onze specs....
Zelf zijn wij niet zo geïnteresseerd in een 'kale' transporter voor (zelf)conversie, maar evt. in een complete kant-en-klare campervan. De nieuwe California heeft voor ons afgedaan. Wat een nepcamper. Dus misschien een Ford/VW-conversie, ooit? Ze beginnen te verschijnen. Hier is er een die ons al wel lijkt, ongeveer even duur als een vijf jaar oude T6 Cali kopen met ongeveer onze specs....
Laatst gewijzigd door bvddobb op 04 feb 2025, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Ik zou toch voor de VW gaan. Wel met meegespoten bumpers want anders ziet het er niet uit.
Die Vanexxt heeft een slimme en modulaire inrichting, erg goed geslaagd!
Die Vanexxt heeft een slimme en modulaire inrichting, erg goed geslaagd!
Een kleine tien jaar geleden hebben mijn vrouw en ik op het autosalon in Brussel eens een rondje gereden met een nieuwe Ford campervan. Wat een plastic rammelbak was me dat zeg.
Zowat het hele interieur rammelde. Alle deurtjes en schuifjes waren plastiekerig. Niks had enige stevigheid of vormvastheid of massa. Never again, zeg ik.

Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052