Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

'Rauw' klinken van de motor t4 2.5tdi

vragen over de T4
Plaats reactie
jarnovink05

'Rauw' klinken van de motor t4 2.5tdi

Bericht door jarnovink05 »

Ik rijd al enkele jaren met veel plezier in mijn t4, met naast wat kleine akkefietjes niks bijzonders. Wat ik wel ervaar als t4-rijder is dat mensen vaak de opmerking maken van: 'wat klink hij rauw' of 'De motor loopt niet zo lekker'. Dit zijn opmerkingen van mensen zonder autokennis maar in zekere zin moet ik me hier wel bij aansluiten want het is zeker geen naaimachientje. Wat zijn jullie meningen hierover, is dat gewoon het 't4-geluid' of is hier winst te behalen. Ik ken wel wat mensen met een T4 maar nooit echt goed gelet op hun geluid.

- Ja er zit genoeg olie in (5w40)
- Start vlot, ook als het koud is.
- Distributie is ongeveer 1,5 jaar oud en staat goed op tijd.
- Normaal vermogen etc. enkel een beetje roken met koude start.
- Niet gechipt, alles origineel 102pk :driveT4
Multivan Generation
Contacteer:

Re: 'Rauw' klinken van de motor t4 2.5tdi

Bericht door Multivan Generation »

Kun je eens een filmpje plaatsen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jarnovink05

Ik zal eerdaags even een filmpje posten! bedankt voor de reactie in ieder geval. Ik blijf het mooi vinden om te zien dat dit forum zo actief blijft.
:wjwnl
jarnovink05

Ik heb even een linkje geplaats naar de video op youtube. Het bestandstype werkte niet met dit forum.
De motor was in dit filmpje op temperatuur want ik had al een stukje gereden (ongeveer 20min )
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Klinkt alsof er een luchtslang niet helemaal lekker zit/lek is.

Maar waar hoor je het geluid vandaan als je de motorkap opent?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jarnovink05

Ik kan niet zeggen dat ik kan horen waar het vandaan komt. Dit weekend zal ik eens nadere inspectie uitvoeren om te kijken en jullie mijn bevindingen delen.
jarnovink05

Gisteravond even met een lampje onder de kap gekeken, maar ik zie/ hoor niet waar het geluid vandaan komt.
Wellicht de klepstoters of de vacuümpomp die ik hoor? Zo ver ben ik er nooit ingedoken. De vauümpomp lekt wel heel ietsjes
pwhooftman

Bericht door pwhooftman »

Wat ik wel eens doe is een slangetje in mijn oor en de andere kant op diverse plekken in de buurt van de motor houden, dan kan ik enigszins lokaliseren waar het geluid vandaan komt. Kijk ook eens naar het hitteschild om de uitlaat. Als je rechts naast de bus gaat liggen en net achter het voorwiel naar het miidenvan de bus gaat vind je daar de uitlaat die omhoog gaat naar de motor. Om het omhoog gaande deel zit een hitteschild, als dat los zit kan het enorm rammelen.
Plaats reactie