Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tip ventilatierooster?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Ntr

Tip ventilatierooster?

Bericht door Ntr »

Dag allemaal,

Sinds kort onze T4 ingeruild voor een nieuwere T5. Via Marktplaats kon ik een ventilatierooster kopen voor onze nieuwe camperbus. Ideaal, dacht ik, want ik gebruikte die roosters in onze T4 ook graag. Maar…

Ik krijg dat ding met geen mogelijkheid in het raam/ in de raamopening. De beschrijving van internet werkt ook niet. Via binnen niet. Via buiten niet. Het lijkt gewoon niet te passen. Dat rooster is veel te groot. Het is zo’n ventilatierooster van VW zelf, denk ik. (zie foto’s)

Heeft iemand een gouden tip?

Of…

Heb ik hier een exemplaar wat voor een andere camperbus is? Voor de T6? Heeft die grotere ramen? Of juist de T4?

Alvast bedankt!
Bijlagen
IMG_5064.jpeg
IMG_5063.jpeg
IMG_5065.jpeg
Hanz

Re: Tip ventilatierooster?

Bericht door Hanz »

Die vier rondjes, zijn dat zuignapjes? En moet je hem daarmee niet gewoon aan de buitenkant tegen de wand plakken?

AANVULLING: Vergeet het idee van zuignapjes. Ik vond deze foto op internet, het rooster moet er niet in zijn geheel in maar de twee randen/richels aan boven- en onderkant klemmen in de sponning. De rest van het rooster valt dan over de opening heen. Dus van buitenaf monteren. Bij de foto staat nog beschreven:
Het plaatsen van de regenprotector gaat als volgt: eerst de bovenkant in de raam-opening zetten, dan met beide handen links en rechts in het midden de regenprotector een beetje buigen, zodat de onderkant in het raam geklemd kan worden. Verwijderen van de regenprotector gaat hetzelfde, maar dan in omgekeerde volgorde.
U7H7068302-Regenprotector-schuifruim-links-1-800x500.jpg
Gevonden op https://vwcampershop.nl/top-volgens-rob ... aam-links/
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb 2 originele ventilatie horren liggen die te koop zijn.
Dus mocht je interesse hebben, stuur me dan een PB.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ntr

Bericht door Ntr »

Dank Hanz!

Ik heb ‘t voor elkaar! :jumpklap

En deze kan mooi in de categorie ‘niet-zo-slim’… Ik probeerde het gehele raamrooster ín het raam te krijgen, net zo als dat bij de T4 gaat. Maar dit raamrooster klem je vast en valt dan eigenlijk over de randen heen. Aan alle kanten een paar centimeter overlap. Het lijkt minder sterk en solide dan die ventilatieroosters van de T4. En er zit ook geen gaas achter. Ik moet nog even ontdekken of ik het wat vind. Of misschien toch die zwarte raamroosters aanschaf.

Zijn hier ervaren gebruikers van dit plastic raamrooster? Regent het niet in? Lekt het niet tussen het raam en rooster door? Als de regen er op staat?
Hanz

Bericht door Hanz »

Mooi dat het gelukt is. Het heet een regenprotector, dus bedoeld om te ventileren zonder dat het inregent. Maar inderdaad niet geschikt om ongedierte tegen te houden. Misschien kan je er zelf een stuk horrengaas achter plakken met tape bijvoorbeeld.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Of een smal strookje klittenband rondom plakken, daar druk je zo het muggenhor tegen aan.
Te koop bij o.a. de Xenos. https://www.xenos.nl/hordoek-voor-kozij ... NS4wLjAuMA..
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Ntr

Bericht door Ntr »

Gaas er achter plakken had ik ook bedacht inderdaad. Die zwarte roosters, die je bijvoorbeeld bij Poptop kunt kopen, die hebben dat er al in. Leuk, zo’n nieuwe camperbus. Mag je weer van alles onderzoeken en ontdekken. Het is toch net even anders dan de T4. Superfijn, dit Forum. Ben al jaren lid en heb er in mijn T4-tijd ook veel aan gehad. Dank jullie!
Plaats reactie