Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Wat zou ie waard zijn…
Wat zou ie waard zijn…
Tsja wat zou ie waard zijn..ik heb een vw t4 88 pk bus uit 2001 en zit in dubio…ik woon in Frankrijk en kan geen coc document krijgen voor deze bus dus geen Frans kenteken voor mijn voorlopig dus nu twijfel ik of ik de bus maar in Nederland moet verkopen en dan een bus in Frankrijk moet aanschaffen met Frans kenteken.
Vraag is wat zou een t4 TDI uit 2001 waard zijn.
Het is een witte lange uitvoering met deuren achter en dubbel schuifdeuren. Best een nette bus met weinig km er op 169000 nieuwe distributie ook is ie niet rot onder het voorraam wel zo zijn plekje wat je mag verwachten van een oude bus.
Interieur is netjes stoelen heel
Ik heb een bus nodig voor mijn werk hier maar betaal nog steeds wegenbelasting in Nederland 180 euro per maand, en de kenteken aanvraag kan wel 6 maanden duren dus best een dure hobby..
Hoop dat jullie mijn wat meer duidelijkheid hier in kunnen geven en ik duidelijker weet wat ik moet gaan doen.
Vraag is wat zou een t4 TDI uit 2001 waard zijn.
Het is een witte lange uitvoering met deuren achter en dubbel schuifdeuren. Best een nette bus met weinig km er op 169000 nieuwe distributie ook is ie niet rot onder het voorraam wel zo zijn plekje wat je mag verwachten van een oude bus.
Interieur is netjes stoelen heel
Ik heb een bus nodig voor mijn werk hier maar betaal nog steeds wegenbelasting in Nederland 180 euro per maand, en de kenteken aanvraag kan wel 6 maanden duren dus best een dure hobby..
Hoop dat jullie mijn wat meer duidelijkheid hier in kunnen geven en ik duidelijker weet wat ik moet gaan doen.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Wat zou ie waard zijn…
In welk land heb je de COC / CVO aangevraagd?
En waar is de bus oorspronkelijk geleverd?
En waar is de bus oorspronkelijk geleverd?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Het is een Nederlandse bus en coc is aangevraagd in Nederland en in Frankrijk maar niet leverbaar.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Dan je bus in Nederland verkopen.
En wat ie waard is? --> wat de gek er voor geeft.
Het is een oude dieselauto, 24 jaar oud Euro 3.
Kan er netjes uitzien, kan ook meer aan de hand zijn op die plaatsen die jij niet ziet.
2 schuifdeuren en deurtjes achter is een niet veel geziene combinatie.
Ik zou zeggen: zet hem een maandje op marktplaats en zie wat er gebeurd.
En wat ie waard is? --> wat de gek er voor geeft.
Het is een oude dieselauto, 24 jaar oud Euro 3.
Kan er netjes uitzien, kan ook meer aan de hand zijn op die plaatsen die jij niet ziet.
2 schuifdeuren en deurtjes achter is een niet veel geziene combinatie.
Ik zou zeggen: zet hem een maandje op marktplaats en zie wat er gebeurd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Kan hem hier ook natuurlijk aanbieden.
Moet alleen even kijken hoe ik foto’s moet plaatsen.
Je kan toch gewoon kopie van COC vragen bij VW in Duitsland? Aanvragen online, 2 dagen later in de bus.
Sowieso heeft elke T4 van die jaren een COC af-fabriek.
- krekwakwol
Hoe je foto's kunt plaatsen, lees je hier.Laverda schreef: 26 feb 2025, 19:02 Kan hem hier ook natuurlijk aanbieden.
viewtopic.php?t=65303
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Ja dat dacht ik ook…in Nederland via importeur zegt men niet leverbaar.brugseb schreef: 26 feb 2025, 19:38 Je kan toch gewoon kopie van COC vragen bij VW in Duitsland? Aanvragen online, 2 dagen later in de bus.
Online in Duitsland niet leverbaar.
In Frankrijk niet leverbaar.
Kan hier wel een ander formulier krijgen maar neemt men geen genoegen mee moet dan dus de bus laten keuren en dat kan wel 5/6 maanden duren..
COC was/is voor die leeftijd niet beschikbaar. voor 2010 was toelating op een Nationale Typegoedkeuring. Heb je die wel gekregen? Voor mijn T5 van 2007 was er ook geen CVO/COC te krijgen wel de nationale typegoedkeuring. Maar dat was voor invoer/toelating in NL. Kan je zoiets bij de fransen terugvinden?
- Bijlagen
-
nationale typegoedkeuring (1).pdf
- (6.44 MiB) 11 keer gedownload
Groet, Ronald
- krekwakwol
Ik heb voor mijn T5 2 jaar geleden ook via Pon een CVO van onze bus van bouwjaar 2008 kunnen krijgen voor een wijziging van het totaal toelaatbaar gewicht.
Ik weet niet met wie jij contact hebt gehad bij Pon, maar
het mailadres waar wij dit aangevraagd hebben staat in de bijlage.
En dat is net zo'n formulier als SyncRoon ook heeft geplaatst.
Ik weet niet met wie jij contact hebt gehad bij Pon, maar
het mailadres waar wij dit aangevraagd hebben staat in de bijlage.
En dat is net zo'n formulier als SyncRoon ook heeft geplaatst.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Ze nemen hier echt alleen genoegen met een coc/cvo met een Europees type goed keuring nummer die de bus ook niet heeft dus dat wordt en eindeloos verhaal waar ik geen zin in heb..wel jammer want heb ondertussen 5000 km gereden en de bus bevalt goed.SyncRoon schreef: 26 feb 2025, 20:20 COC was/is voor die leeftijd niet beschikbaar. voor 2010 was toelating op een Nationale Typegoedkeuring. Heb je die wel gekregen? Voor mijn T5 van 2007 was er ook geen CVO/COC te krijgen wel de nationale typegoedkeuring. Maar dat was voor invoer/toelating in NL. Kan je zoiets bij de fransen terugvinden?
Eigenlijk vindt ik het gek dat er geen coc te krijgen is want voor mijn vorige bus een Peugeot boxer uit 1998 was ie wel leverbaar met Europees type goed keuring.
Laatst gewijzigd door Laverda op 26 feb 2025, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Telefonisch contact met pon is het niet mogelijk…wat een ….tent is dat heb denk wel 4 uur aan de telefoon gezeten en niets wijzer geworden. Ook dealer broekhuis in Alkmaar was niet bereid om mijn te helpen en vreselijk arrogant…
Via mail met pon kreeg een website van vw Nederland en kon ik met een wachtwoord kijken of ik een coc kon krijgen. Nee dus.
Via mail met pon kreeg een website van vw Nederland en kon ik met een wachtwoord kijken of ik een coc kon krijgen. Nee dus.
Pon is heel behulpzaam. Heeft mij bij meerdere import en ook export geholpen. Ja je moet even door het kastje naar de muur telefooncentrale deel heen. Maar als je het verhaal een beetje helder brengt en duidelijke vraag hebt gaat het best snel allemaal. Ook de lokale NL dealer en de belgische dealer waar de T5 verkocht is hebben goed geholpen met info etc. Bel of mail naar de gegevens die Arnold geeft of wat op mijn trypegoedkeuring staat. Ik vermoed dat de typegoedkeuring dan ook wel als CVO gezien kan/mag worden. Dat kan je specifiek navragen. (of bv mijn typegoedkeuring als voorbeeld voorleggen aan de fransen of ze dit document bedoelen....)
Groet, Ronald
- krekwakwol
Misschien kun je dit telefoonnummer wel bereiken, dhr Reinalda gaat rechtstreeks over typegoedkeuringen, dus niet van het kastje naar de bus.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Bedankt voor de info ik ga er eens achteraan. Misschien kom ik dan wat verder.