Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Witte rook uit stuur

vragen over de T4
Plaats reactie
Toufexes

Witte rook uit stuur

Bericht door Toufexes »

Hoi allemaal,

Gisteren 11-04 waren we een dagje weg en mijn dochtertje (3) had op allerlei knoppen gedrukt, waaronder de achterruitenwisser. Bijna direct kwam er witte rook achter het stuur vandaan, een klein pluimpje. Nadat ik de achterruitenwisser had uitgeschakeld was er niks meer te zien (of te ruiken).

Ik weet er niet veel van maar zou het iets met de zekering te maken kunnen hebben of heeft iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken?
Het heeft er misschien niks mee te maken, maar ik zet het er maar bij voor het geval er toch relatie is: het elektrisch raam van de bestuurderszijde werkt soms wel, soms niet. Nou heb ik vorig jaar een kabelboom laten vervangen omdat de CV niet werkte.

Gr. Andreas
PS: voor diegene die erbij zijn, veel plezier op het weetjewel-weekend!
VW California Generation 2001
krekwakwol

Re: Witte rook uit stuur

Bericht door krekwakwol »

Zou stof bij de schakelaar kunnen zijn, voorzichtig schoon blazen met lucht en daarna wat contactspray erop spuiten.
Zo hadden wij het met onze T4 opgelost
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Toufexes

Bericht door Toufexes »

krekwakwol schreef: 12 apr 2025, 14:09 Zou stof bij de schakelaar kunnen zijn, voorzichtig schoon blazen met lucht en daarna wat contactspray erop spuiten.
Zo hadden wij het met onze T4 opgelost
Dank voor de tip!
Bedoel je van het elektrisch raam of van de achterruitenwisser?
VW California Generation 2001
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

De stuurkolom schakelaars.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
koen47

Bericht door koen47 »

Het heeft er misschien niks mee te maken, maar ik zet het er maar bij voor het geval er toch relatie is: het elektrisch raam van de bestuurderszijde werkt soms wel, soms niet.
Grote kans dat je dan (beginnende) draadbreuk hebt in de kabels tussen je portier en de bus. Bij mij deden ze het een hele poos weer na de deur een keer openen en sluiten. Totdat het raam het niet meer dees... In mijn geval kwam dat idd door draadbreuk.
Plaats reactie