Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

groene milieu sticker Dld

vragen over de T5
Plaats reactie
de Viking

groene milieu sticker Dld

Bericht door de Viking »

Hoe krijg je op een oude bus zonder roetfilter <2005, toch een groene milieusticker zodat je in Dld in een Umweltzone mag rijden?

10 jaar geleden heb ik een gele sticker gekregen op het oude/oorspronkelijke kenteken.
Nu wilde ik een sticker met het nieuwe camper kenteken en zie daar een groene sticker ontvangen. :goodidea

Dit kan eigenlijk alleen maar als je bewijs kan overleggen van inbouw van een retrofit roetfilter
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Jan anno NU

Re: groene milieu sticker Dld

Bericht door Jan anno NU »

Probeer het eens op de site van de anwb

Kreeg in het verleden voor onze euro 3 T4 een mooie groene euro 4 sticker voor duitsland bij de anwb.
Giel

Bericht door Giel »

Milieusticker kan je aanvragen ,maar bij de kentekencheck op de RDW site kan je zien of er een roetfilter op zit. En daar kijken alle stickeruitgevers ook op. Ik heb een sticker omdat mijn T5 van sept.2006 een roetfilter af fabriek had maar heb het roet filter vorig jaar uit laten schrijven. Bij de apk komt dat tevoorschijn en worden de RDW gegevens aangepast en gelijktijdig wordt je autobelasting aangepast.. De groene sticker zit er uiteraard nog op en bij een oppervlakkige controle in D.kom ik dus in de milieuzones. Ook de franse sticker zit er nog op.Kortom: geen roetfilter, geen sticker.
de Viking

Bericht door de Viking »

Giel schreef: 09 mei 2025, 10:05 Milieusticker kan je aanvragen ,maar bij de kentekencheck op de RDW site kan je zien of er een roetfilter op zit..
Kortom: geen roetfilter, geen sticker.
Maar hoe goed registreert de RDW dit nadat je een camper kenteken krijgt ??
Kentekencheck geeft aan: niet geregistreerd, sterker nog niets is geregistreerd bij milieu.
Maar wel Euroklasse: Euro 4
Milieusticker Duitsland: Green !

Dit is het enige en bouwjaar 2005, wit en diesel wat geregistreerd staat bij de basisgegevens.
Maar een milieusticker aanvragen bij VWE lukt niet, die willen een bewijs van inbouw van een retrofit roetfilter.
en bij TUV Nord Nederland lukt het wel.

Je auto valt in emissieklasse 4, als de auto uit de periode van 1 januari 2005 tot 31 augustus 2009 komt. De katalysator, een onderdeel van het uitlaatsysteem, zorgt ervoor dat deze schadelijke stoffen worden gefilterd en omgezet.

En dan klopt het toch wel volgens deze tekst: vanaf jan 2005 :nuts
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Plaats reactie