Ik mijn bus naar de garage gebracht in vertrouwen want er was een nieuwe monteur die jaren bij vw gewerkt zou hebben.. De pomp is net terug van terlouw en liep op de testbank goed.
De motor loopt voor geen meter stationair en rookt als een dolle. Zonder shoke slaat ie gelijk af als ik geen gas geef. lang verhaal kort;
Wie kan er in omgeving drechtsteden wel een brandstofpomp afstellen?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2.4d brandstofpomp afstellen
- krekwakwol
Re: 2.4d brandstofpomp afstellen
Garage Ismet in vijfhuizen, lig dat een beetje in de buurt?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Nee helaas
- Multivan Generation
- Contacteer:
De brandstofpomp is getest door Terlouw diesel service, een gerenommeerd bedrijf.
Als de brandstofpomp op de testbank goed was, dan hoeft deze dus niet afgesteld te worden!
De pomp wordt ingebouwd en voorzien van een riempje om hem aan te drijven, zodat deze op het juiste moment de gevraagde hoeveelheid diesel kan leveren.
Bij dat laatste, is het dus niet helemaal juist/fout gegaan.
Dus de brandstofpomp zelf moet niet afgesteld worden, maar de brandstofpomptiming! Dus het moment van levering van de brandstof ten op zichte van de stand van de zuigers.
Dat moet gedaan worden met een meetklokje in de pompkop te draaien, daar waar het boutje zit tussen de 5 verstuiver leidingen. Daar bestaan waarden voor welke op het meetklokje op welk tijdstip, bijvoorbeeld bovenste dode punt.
Dat moet iedere garage wel kunnen, omdat dit puur een mechanische afstelling is.
Ik zou contact opnemen met de garage waar je dit hebt laten uitvoeren, en vertellen dat hij na de werkzaamheden erg beroerd loopt en vragen of ze dit onder garantie willen oplossen, omdat je niet tevreden bent over de uitgevoerde werkzaamheden.
Groeten en succes
Peter
PS Terlouw diesel service kan dit ook hoor, maar dan zul je het moeten betalen, bij de garage heb je er al voor betaald en kun je onder/voor garantie terug gaan
Als de brandstofpomp op de testbank goed was, dan hoeft deze dus niet afgesteld te worden!
De pomp wordt ingebouwd en voorzien van een riempje om hem aan te drijven, zodat deze op het juiste moment de gevraagde hoeveelheid diesel kan leveren.
Bij dat laatste, is het dus niet helemaal juist/fout gegaan.
Dus de brandstofpomp zelf moet niet afgesteld worden, maar de brandstofpomptiming! Dus het moment van levering van de brandstof ten op zichte van de stand van de zuigers.
Dat moet gedaan worden met een meetklokje in de pompkop te draaien, daar waar het boutje zit tussen de 5 verstuiver leidingen. Daar bestaan waarden voor welke op het meetklokje op welk tijdstip, bijvoorbeeld bovenste dode punt.
Dat moet iedere garage wel kunnen, omdat dit puur een mechanische afstelling is.
Ik zou contact opnemen met de garage waar je dit hebt laten uitvoeren, en vertellen dat hij na de werkzaamheden erg beroerd loopt en vragen of ze dit onder garantie willen oplossen, omdat je niet tevreden bent over de uitgevoerde werkzaamheden.
Groeten en succes
Peter
PS Terlouw diesel service kan dit ook hoor, maar dan zul je het moeten betalen, bij de garage heb je er al voor betaald en kun je onder/voor garantie terug gaan
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Andre Buskop
Micrometer in de brandstofpomp schroeven, daarna motor in normale draairichting draaien totdat de micrometer niet meer beweegt. De pomp staat dan in de onderste stand, nu de klok van de micrometer op 0 zetten en dan de motor doordraaien tot BDP. De micrometer moet dan op 1 mm (+/- 0,02 mm) staan. Indien nodig pomp zachtjes tikken met een hamer verdraaien naar de juiste stand.
Bedankt voor de info Andre. Alleen kan ik het zelf niet en mijn garage blijkbaar ook niet. Hij is nu rijdbaar maar loopt gewoon niet goed. Staat nog te laat denk ik. Met de vervroeging van de shoke is het iets beter maar nog niet goed. Ik heb hier wel eens gelezen dat richting de 0.95 dus iets vroeger beter zou zijn? Ivm bokken in lage toeren.
Dus ik zoek iemand die het wel kan en wil doen voor me want ben helemaal klaar met het gekloot. Iemand in de buurt van Dordrecht zou fijn zijn..
Edit: de bus gaat naar Terlouw Diesel Center. Daar is de brandstofpomp gereviseerd en ze willen ook verder kijken als er meer aan de hand blijkt als pomptiming. En de rekening gaat regelrecht naar mn garage waar ik nooit meer heen ga.
Al met al zijn we dan 2 maanden verder voor een reparatie van max 1,5 week…
Dus ik zoek iemand die het wel kan en wil doen voor me want ben helemaal klaar met het gekloot. Iemand in de buurt van Dordrecht zou fijn zijn..
Edit: de bus gaat naar Terlouw Diesel Center. Daar is de brandstofpomp gereviseerd en ze willen ook verder kijken als er meer aan de hand blijkt als pomptiming. En de rekening gaat regelrecht naar mn garage waar ik nooit meer heen ga.
Al met al zijn we dan 2 maanden verder voor een reparatie van max 1,5 week…
- Andre Buskop
Voortaan naar Caron in Made is niet ver van Dordrecht