Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hoe deze bank verschuiven
Hoe deze bank verschuiven
Weet iemand hoe ik het beste deze bank kan verschuiven om als bed te maken?
Het kost mij ontzettend veel moeite om er maar enige beweging in te krijgen.
Foto's voor en achterkant.
Het kost mij ontzettend veel moeite om er maar enige beweging in te krijgen.
Foto's voor en achterkant.
Re: Hoe deze bank verschuiven
Die grote knop op de eerste foto losdraaien? Het lijkt ook wel of de rails dichtgemaakt zijn. Wat voor camper is het?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Het is een VW t4 met Carthago opbouw. 1999. Import dld.
Wat doet dat hendeltje links op de tweede foto? En wat gebeurt er als je die twee knoppen aan de achterkant los draait? En moet deze bank wel verschoven worden of hoef je hem alleen maar plat te leggen? Kan je ook een paar foto's plaatsen van het hele interieur voor een beter beeld?
Ik heb wat foto's bekeken van andere Carthago's en op basis daarvan heb ik de indruk dat de bank alleen maar neergeklapt wordt en niet verschoven. Op geen enkele foto is iets van een rail te zien waarin de bank kan schuiven.
Ik heb wat foto's bekeken van andere Carthago's en op basis daarvan heb ik de indruk dat de bank alleen maar neergeklapt wordt en niet verschoven. Op geen enkele foto is iets van een rail te zien waarin de bank kan schuiven.
- krekwakwol
Ik zit er ook even naar te kijken, maar het is een andere constructie dan in onze oude T4 Carthago.
Daar kon de bank wel van naar achteren schuiven, zodat je zowel met gedraaide voorstoelen en een tafeltje in het midden een zitje voor 4 personen had.
En om een bed te maken, klapte je de tafel weer in als kastdeurtje en schoof je de bank weer verder naar voren.
Daar kon de bank wel van naar achteren schuiven, zodat je zowel met gedraaide voorstoelen en een tafeltje in het midden een zitje voor 4 personen had.
En om een bed te maken, klapte je de tafel weer in als kastdeurtje en schoof je de bank weer verder naar voren.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Multivan Generation
- Contacteer:
Heb je geen gebruikershandleiding er bij?
Volgens mij was er laatst iemand op het forum die van de Carthago de handleidingen had. Misschien kun je dat vinden op het forum?
Uit mijn hoofd, was het niet zo dat je de zitting naar voren klapt en dan de rugleuning ook naar voor?
Of was dat bij een Dehler?
Volgens mij was er laatst iemand op het forum die van de Carthago de handleidingen had. Misschien kun je dat vinden op het forum?
Uit mijn hoofd, was het niet zo dat je de zitting naar voren klapt en dan de rugleuning ook naar voor?
Of was dat bij een Dehler?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ik hoop dat de bank ook van Carthago is.
Dan zou ik hen kunnen vragen. Heb er helaas geen handleiding bij.
En ik zag ook in de meeste campers andere banken.
De bank moet dus naar voren en dan de rugleuning naar achteren klappen.
Maar morgen ga ik weer wat foto,s maken, dichterbij en hopelijk kan ik ook een (glimp) van onderkant maken maken
En ik zag ook in de meeste campers andere banken.
De bank moet dus naar voren en dan de rugleuning naar achteren klappen.
Maar morgen ga ik weer wat foto,s maken, dichterbij en hopelijk kan ik ook een (glimp) van onderkant maken maken
Dat klopt maar dat waren handleidingen over de elektrische installatie in een Carthago.Multivan Generation schreef: 25 mei 2025, 15:41 Volgens mij was er laatst iemand op het forum die van de Carthago de handleidingen had. Misschien kun je dat vinden op het forum?
Als je de vorige eigenaar dit nog kunt vragen is dat de makkelijkste manier. Omdat het lijkt of de rails dichtgemaakt zijn zou het best kunnen dat dit niet de originele Carthago slaapbank is.G9na schreef: 25 mei 2025, 19:00 Ik hoop dat de bank ook van Carthago is.
Het is opgelost beste mensen!
Langs de rail is een plaat bevestigd met gaten, hierin zit een pen.
Doe je de hendel vooraan naar rechts dan haal je de pen uit het gat en kun je de bank verschuiven. Kan in verschillende standen gezet worden.
Waarom hebben er zoveel er naar gekeken en niemand wist het.
Dank voor jullie antwoorden!
Groetjes,
Gina
Langs de rail is een plaat bevestigd met gaten, hierin zit een pen.
Doe je de hendel vooraan naar rechts dan haal je de pen uit het gat en kun je de bank verschuiven. Kan in verschillende standen gezet worden.
Waarom hebben er zoveel er naar gekeken en niemand wist het.
Dank voor jullie antwoorden!
Groetjes,
Gina
-
jannouwens
Ik heb een T4 , mei 1994, California.
De zitbank (dus achterin ) schuift in 2 rails in de bodem.
Nu is er bijna geen beweging meer in te krijgen, het gaat zeer zwaar.
Na demontage en verwijderen van de hele bank blijken de wieltjes aan de onderzijde van de bank aardig versleten.
Weet iemand waar dit te bestellen is? Tot nu toe lukt het nog niet bij onderdelen-leveranciers of sloopbedrijven.
De zitbank (dus achterin ) schuift in 2 rails in de bodem.
Nu is er bijna geen beweging meer in te krijgen, het gaat zeer zwaar.
Na demontage en verwijderen van de hele bank blijken de wieltjes aan de onderzijde van de bank aardig versleten.
Weet iemand waar dit te bestellen is? Tot nu toe lukt het nog niet bij onderdelen-leveranciers of sloopbedrijven.
Originele wieltjes zullen moeilijk of helemaal niet meer te krijgen zijn. Als je de maten weet van wieltjes en asgat dan kan je daarmee bij technische handels zoeken.
Maar misschien is het voldoende om de zaak uit elkaar te halen en grondig schoon te maken en de asjes voorzien van een beetje vers vet. En ook de rail schoonmaken.
Nu je de bank er toch uit hebt, plaats hier een paar foto's van het spul en de maten van de wieltjes. Dat levert waarschijnlijk wel wat suggesties op.
Maar misschien is het voldoende om de zaak uit elkaar te halen en grondig schoon te maken en de asjes voorzien van een beetje vers vet. En ook de rail schoonmaken.
Nu je de bank er toch uit hebt, plaats hier een paar foto's van het spul en de maten van de wieltjes. Dat levert waarschijnlijk wel wat suggesties op.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Een tijdje terug was er een topic over nieuwe gelagerde geleide blokken met wieltjes. Waardoor de bank ook beter verschuifbaar werd.
Misschien kun je dat terugvinden?
Ik weet niet of bij die set ook meteen nieuwe wieltjes geleverd werden? Anders hebben wellicht mensen die dat uitgevoerd hebben, wieltjes over?
Misschien kun je dat terugvinden?
Ik weet niet of bij die set ook meteen nieuwe wieltjes geleverd werden? Anders hebben wellicht mensen die dat uitgevoerd hebben, wieltjes over?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver