Ik heb het ook al in mijn projectverhaal genoemd maar ik breng het hier ook nog even onder de aandacht van de (semi) professionals. Mijn startmotor heeft de geest gegeven en ik krijg met geen mogelijkheid de inbusbouten los. Ze zien er ook wat gecorrodeerd uit dus ik ben bang dat ze afbreken als ik ergens echt kracht mee zet (of de inbus doldraai waardoor ik ook niks meer kan).
Iemand een goede tip?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bouten startmotor vast
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Bouten startmotor vast
Spuit ze goed in met deblock olie van Inotec.
En gebruik goed passend gereedschap.
En koop ook 3 nieuwe bouten om de startmotor weer te monteren en voorzie ze van een linkje vet.
Ditzelfde kun je ook doen met de bouten van je dynamo en eventueel aanwezige aircopomp.
Groetjes en succes
Peter
En gebruik goed passend gereedschap.
En koop ook 3 nieuwe bouten om de startmotor weer te monteren en voorzie ze van een linkje vet.
Ditzelfde kun je ook doen met de bouten van je dynamo en eventueel aanwezige aircopomp.
Groetjes en succes
Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Breken zullen ze niet. Inbusdop erin met een verlengstuk erop en een paar flinke klappen met een hamer erop geven en losdraaien.
Als je ze doldraait is het ook niet erg, dan sla je er een 12 kant torx in, dan komt het echt wel los. En met nieuwe bouten weer in elkaar zetten.
Als je ze doldraait is het ook niet erg, dan sla je er een 12 kant torx in, dan komt het echt wel los. En met nieuwe bouten weer in elkaar zetten.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Bedankt voor de tips. Een dop met inbus en een paar meppen met een vuistje waren de oplossing, startmotor is eruit!
Nu op jacht naar een nieuwe...
Nu op jacht naar een nieuwe...
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Wat voor 1 zoek je?
Heb er nog 1 liggen voor automaat.
René
Heb er nog 1 liggen voor automaat.
René
-
JaapsMultivan
Afgelopen maandag de mijne vervangen 2002 AXG 350000 KM Het is een lang model startmotor! Op kenteken hadden ze eerst de korte geleverd,(Korte past er ook in doet echter niks.)
Zat ook goed vast, nieuwe imbus dop kruipolie en grof geweld van slagsleutel VW heeft ze niet meer.
lBij Twimva Enschede, nu LKQ.
Bosch , 271 eurro waarvan 62 statiegeld.
Nummer 0 986 021 870 0-9EG
Succes
Zat ook goed vast, nieuwe imbus dop kruipolie en grof geweld van slagsleutel VW heeft ze niet meer.
lBij Twimva Enschede, nu LKQ.
Bosch , 271 eurro waarvan 62 statiegeld.
Nummer 0 986 021 870 0-9EG
Succes
Bij was er toch 1 bout afgebroken 
Ben op vakantie en met hetzelfde klusje. Twee dagen nodig gehad om 1 van de 3 bouten los te krijgen en uiteindelijk inderdaad met een torx eruit gekregen.
Óók eerst verkeerde (korte) startmotor meegekregen, omgeruild en met nieuwe bouten onderweg.
Zijn er nog montage tips, speciaal soort vet ergens of juist niet?
Dank.
Óók eerst verkeerde (korte) startmotor meegekregen, omgeruild en met nieuwe bouten onderweg.
Zijn er nog montage tips, speciaal soort vet ergens of juist niet?
Dank.
T4 Syncro is my game