Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
olielampje knippert rood en piep
olielampje knippert rood en piep
Beste mensen,
Na de start na ongeveer 20 sec gaat olielampje op rood knipperent en piep, na enige tijd alleen lampje rood knipperent.
Oliedruk stationair ongeveer 4,5, dus volgens de garage prima.
Nieuwe oliedruksensor gemonteerd, blijft hetzelfde, wat zou het probleem kunnen zjjn ???
Ik lees graag jullie ideeen.
groet chris
Na de start na ongeveer 20 sec gaat olielampje op rood knipperent en piep, na enige tijd alleen lampje rood knipperent.
Oliedruk stationair ongeveer 4,5, dus volgens de garage prima.
Nieuwe oliedruksensor gemonteerd, blijft hetzelfde, wat zou het probleem kunnen zjjn ???
Ik lees graag jullie ideeen.
groet chris
- krekwakwol
Re: olielampje knippert rood en piep
Als de druk goed is en de sensor oké, dan denk ik dat het draadje ergens tegen de massa aankomt, of het zit in het dashboard.
Je zou de draad eens rechtstreeks aan de massa aan kunnen houden en kijken of hij het zelfde doet, dus eerst knipperen en piepen en daana alleen knipperen.
Dan zou de draad massa sluiting kunnen maken.
Waarom dat na 20 seconden pas gebeurt is me nog wel een raadsel, of zit er een vertraging op.
Je zou de draad eens rechtstreeks aan de massa aan kunnen houden en kijken of hij het zelfde doet, dus eerst knipperen en piepen en daana alleen knipperen.
Dan zou de draad massa sluiting kunnen maken.
Waarom dat na 20 seconden pas gebeurt is me nog wel een raadsel, of zit er een vertraging op.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Oh ja,
Mijn toerenteller doet het ook niet.
Is hier een verband ?
Sommigen schrijven hier over de blauwe draad aan de dynamo.
Wie weet meer ?
groet chris
Is hier een verband ?
Wie weet meer ?
groet chris
- Multivan Generation
- Contacteer:
Heb je het W-contact of de blauwe draad op je dynamo al gecontroleerd en de stekker aansluiting schoongemaakt?Chris1960 schreef: 29 mei 2025, 10:40 Oh ja,
Is hier een verband ?
Wie weet meer ?
groet chris
Misschien ook handig om te vermelden om welke motor het gaat en welk bouwjaar, want dan kunnen we niet ruiken.
En ik ga het ook niet opzoeken in oudere/eerdere posts van je..
Toerenteller krijgt geen signaal, dus denkt de tellerunit dat motor niet draait.
Gebruik even zelf de zoekfunctie en je komt vanzelf meer te weten in topics van mensen die een vergelijkbaar probleem hadden..
Succes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Welke motor?
René
René
Sorry.
Even voor de duidelijkheid, een VW T4 uit 2000, 102 TDI ACV motor, voorgloeilampje brandt niet, toerenteller niet (of soms), soms olielampje knipperen en piepen, en ik heb het gevoel dat de bus geen 102 pk levert.
Ik zie hier geen verbanden, maar anderen zeggen, geen toerentalsingnaal, gaat olielampje knipperen, geeft niet alle vermogen ???
groet chris
Even voor de duidelijkheid, een VW T4 uit 2000, 102 TDI ACV motor, voorgloeilampje brandt niet, toerenteller niet (of soms), soms olielampje knipperen en piepen, en ik heb het gevoel dat de bus geen 102 pk levert.
Ik zie hier geen verbanden, maar anderen zeggen, geen toerentalsingnaal, gaat olielampje knipperen, geeft niet alle vermogen ???
groet chris
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Twee blauwe stekkers achterop zekeringen kast ff aandrukken.
Mogelijk dat dat helpt (slecht contactje) in stekker van zekeringenkast naar tellerunit.
René
Mogelijk dat dat helpt (slecht contactje) in stekker van zekeringenkast naar tellerunit.
René
Beste mensen,
Probleem opgelost !!!
UIteindelijk kwamen de codes 1312, 1314 en 18058 steeds terug.
Via een duitse site las ik dat de Canbus-verdeler (bij de zekeringskast) voor een slechte verbinding kan zorgen, zodat er allerlei rare storingen uitrollen.
Deze verdeler schoongemaakt, fouten gereset en alles werkt weer goed.
Hartelijk dank voor het meedenken, en misschien heeft iemand iets aan deze informatie.
groet chris
Probleem opgelost !!!
UIteindelijk kwamen de codes 1312, 1314 en 18058 steeds terug.
Via een duitse site las ik dat de Canbus-verdeler (bij de zekeringskast) voor een slechte verbinding kan zorgen, zodat er allerlei rare storingen uitrollen.
Deze verdeler schoongemaakt, fouten gereset en alles werkt weer goed.
Hartelijk dank voor het meedenken, en misschien heeft iemand iets aan deze informatie.
groet chris
- krekwakwol
Okë, fijn dat het opgelost is.
(Ik wist trouwens niet dat de T4 ook al canbus heeft, maar dit ter zijde)
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Multivan Generation
- Contacteer:
Alleen canbus aandrijving.krekwakwol schreef: 06 jun 2025, 09:33 Okë, fijn dat het opgelost is.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
Mag ik vragen wat die doet?Multivan Generation schreef: 06 jun 2025, 13:51Alleen canbus aandrijving.krekwakwol schreef: 06 jun 2025, 09:33 Okë, fijn dat het opgelost is.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
- Multivan Generation
- Contacteer:
- krekwakwol
Oké, bedankt.
Maar is alleen canbus verdeler of aandrijving bij een T4 (waar ik op doelde) het zelde als een geheel canbus systeem?
Maar is alleen canbus verdeler of aandrijving bij een T4 (waar ik op doelde) het zelde als een geheel canbus systeem?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008