Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.5 benzine start- en loopproblemen bij/na regen

vragen over de T4
Plaats reactie
La dame blanche

2.5 benzine start- en loopproblemen bij/na regen

Bericht door La dame blanche »

Heeel irritant, zeker in ons landje… onze bus start niet goed nadat het heeft geregend. Als hij m wel pakt is de kans groot dat hij inhoudt en afslaat bij stationair draaien voor een stoplicht. Dit leidt tot vervelende situatie. Als het een tijdje droog is is het probleem weer voorbij.
Vorig jaar al verdelerkap, bougies, bedrading, halgever enz vernieuwd. Vocht lijkt zijn weg te vinden. Wie heeft ditzelfde probleem (gehad) en daar de echte oplossing voor gevonden? We kunnen nu bij nat weer niet rekenen op ons busje, wat echt niet fijn is.
T4 Caravelle LWB benzine 2000 9 persoons
La dame blanche

Re: 2.5 benzine start- en loopproblemen bij/na regen

Niemand een idee?
Ik twijfel of ik wd40 zal spuiten bij de verdelerkap, omdat ik het idee heb dat daar het vocht z’n problemen verzorgt.
bvddobb

Bericht door bvddobb »

La dame blanche schreef: 10 jun 2025, 12:11 Heeel irritant, zeker in ons landje… onze bus start niet goed nadat het heeft geregend. Als hij m wel pakt is de kans groot dat hij inhoudt en afslaat bij stationair draaien voor een stoplicht. Dit leidt tot vervelende situatie. Als het een tijdje droog is is het probleem weer voorbij.
Vorig jaar al verdelerkap, bougies, bedrading, halgever enz vernieuwd. Vocht lijkt zijn weg te vinden. Wie heeft ditzelfde probleem (gehad) en daar de echte oplossing voor gevonden? We kunnen nu bij nat weer niet rekenen op ons busje, wat echt niet fijn is.
Dat klinkt mij wel in de oren als vocht in de verdeler, i.d.d. Vroeger had ik zo’n spuitbus met vochtverdrijvende spray, was in de oude auto (echt jaaaaren geleden) wel eens nodig in de herfst en winter… :winter
Spuiten, even laten drogen, en weer gaan! Was toch wel zo’n twee/drie keer nodig per herfst/winter. Toen de auto eenmaal binnen kon staan was dat probleem over.
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Haarlak was vroeger ook een populair middel om de ontsteking bij vochtproblemen mee in te spuiten.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
La dame blanche

Dank,
En behalve de verdelerkap, wat zijn nog meer plekken waar wd40 mogelijk nut zou hebben…? We zijn aan het proberen, maar de start blijft nog een ‘lange nies…’…
Kire

Bericht door Kire »

Tja, je zou in het donker eens kunnen kijken wat er gebeurt (waar het vonkt) als je met draaiende motor de bougiekabels, bobine, verdeler, enz. (met een plantenspuit of zo) nat spuit.

Groet,

Erik.
Plaats reactie