Ik ben een klein jaartje geleden naar Zweden verhuisd, maar mijn bus heeft het nogal zwaar met de conditie van de wegen hier in Zweden.
Vorige maand is de weg waar ik aan woon bestempeld als de slechtste weg van de provincie, en dat kan ik zeker bevestigen.
Super mooi qua landschap, maar een hel voor mijn bus.
Voordat ik verhuisd ben heb ik de motor en onderstel gereviseerd. (Nieuwe lagers, bussen, remmen en een vers poedercoat laagje) Na 20.000 km heb ik de onderste draagarm bussen al moeten vervangen omdat er gigantisch veel speling op zat. Nu, weer 20.000 km verder, hebben ze alweer gigantisch veel speling en moeten ze alweer vervangen worden.
Ook zijn mijn achterveren een paar ringen gekrompen. Dus ook de veren moeten vervangen worden. Aangezien de dempers nog origineel zijn, denk ik er ook aan die maar eens te gaan vervangen.
Hebben jullie tips welke veren/dempers goed zijn voor de wat ruigere wegen? En nog tips voor wat voor bussen in de draagarmen het wat langer volhouden?
Ik hoop nog flink wat kilometers te maken met mijn bus, maar in de huidige staat is het rijcomfort niet echt fantastisch..